män v.s kvinnors orgasm

2013-10-05
06:06:00
Jag diskuterade häromdagen med en kompis det här med orgasmer och varför det uppfattas som att väldigt många kvinnor helt enkelt inte "kan" komma. Min kompis teori är helt enkelt så att kvinnors orgasm inte har någon mening överhuvudtaget och därför bör en kvinna vara nöjd över att bara självaste sexet.
 
Och ja klart att det är bra att man är nöjd över "bara sex utan orgasm" men jag stör mig som fan på att det dock är så jävla viktigt att mannen ska ha sin orgasm oavsett bara för att det finns en "biologisk mening" med den.
 
Jag läste runt lite på nätet och stötte på fall där män har haft svårt att komma eller inte kunnat komma alls. Då var det dock aldrig något tal om att han inte "kan" komma och att han bara borde acceptera det och njuta av det mysiga sexet i stället för att försöka uppnå orgasm... Nej. Han fick förklaringen att det satt i huvudet och skulle söka hjälp.
 
Det bevisar ju att sex fortfarande är så sjukt fokuserat på mannens behov och mannens njutning. Om kvinnan får orgasm ska hon se det som en trevlig bonus. Om mannen inte får orgasm ska han söka psykolog. Eftersom att det fortfarande inte finns någon riktig forskning kring kvinnans orgasm...tar jag till med teorier: kvinnans roll i sex och hennes sexualitet har så sjukt länge varit och är fortfarande tabu. Om en ung kvinna onanerar är hon äcklig. Om en kvinna blir kåt ska hon skämmas. Om en kvinna tar initiativ till sex är hon konstig. Och så vidare. Detta tabu kring kvinnlig sexualitet och kåthet tror jag påverkar kvinnors egna syn på sex. "Sex är till för mannen så hans behov ska tillgodoses först - vore befängt om jag som kvinna skulle känna annat än bara få ligga här och mysa och känna kroppskontakt"
 
Jag Tror (det vill säga jag vet inte) att det helt enkelt handlar om att det är psykiskt och inte att det skulle vara biologiskt att kvinnor helt enkelt inte "kan" komma. Kvinnor och män får orgasm av samma anledning: för att de vill ha sex igen och för att kunna få barn. Annars skulle män bara kunna våldta alla kvinnor för att sprida sin säd.
 
Det jag vill komma fram till: att kvinnors orgasm och mäns orgasm behandlas så olika stör mig - tabun kring kvinnans sexualitet stör mig. Samt fokuset på mannens utlösning stör mig. Varför kan vi inte behandlas som jämlikar i denna intima situation? Kan man inte bara acceptera att kvinnors och mäns sexlust är lika stor och har lika stor betydelse för vår förökning på jorden!
 
 
 
 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: