Jag vill inte ha ett j*vla prinsessbröllop

2013-07-07
12:26:00
Jag har bokat tid för hårförlängning samt färgning/klippning av håret - och det känns....väldigt märkligt egentligen.
Dels för att kalaset kommer att kosta mig dryga 5 000 spänn(!)
 
När jag påpekar hur dyrt det blir för vänner och familj säger man helt enkelt "Jamen du gifter dig ju bara en gång!"
 
Jaha....Jimmy gifter sig också bara en gång men inte f*n behöver han punga ut med 5000 spänn han också. Hans frippa kanske kostar en hundring högst? Samma sak med naglarna - jag hade inte en tanke på att "fixa" naglarna förrän jag fick ett presentkort på 500 spänn att fixa dom. Och det var jättefint av mina jobbarkompisar att ge mig denna present helt spontant. För nej - jag hade aldrig i mitt liv lagt ner 500 spänn på att fixa NAGLARNA(?).
 
Hade egentligen tänkt att ha ett par coola handskar på bröllopet men ja - det går ju fetbort nu ;) Någon sa: "Jamen det är ju bra att du fixar naglarna för folk kommer ju vilja titta på din ring !" Fast då tittar dom ju på min ring och inte på mina naglar...kan man ju hoppas. Vem gör sånt egentligen? Tittar och tänker på naglar...det är ju helt stört.
Folk kommer vilja titta på Jimmys ring också men inte f*n kommer dom att tänka på HANS naglar...eller?
 
Sen har jag legat vaken och tänkt på min frisyr. Jag ville ju gå wild and crazy på min bröllopsdag och färga håret lila om jag nu var så illa tvungen att sätta in hårförlängning. Men nej - det gick inte frisörn sa att det inte skulle gå, att det lila inte skulle hålla sig o.s.v...så nu ska jag lägga in orange i stället. Har haft den färgen förrut så det känns ju lite tråkigt men det var typ det enda roliga alternativet som fanns...
 
Jag berättade för morsan och syrran som hade gråtit blod över min lila hårfärg...tänkte jag skulle göra DOM glada i stället. Men nej...de blev besvikna över den oranga hårfärgen också. Happ..man kan då aldrig göra någon j*vel nöjd tänkte jag då, och då insåg ju jag att enda anledningen till att jag går till en frisör överhuvudtaget är för att jag ska göra alla andra j*vlar nöjda.."Anna du MÅSTE sätta in hårförlängning så du kan ha uppsatt hår/du passar mycket BÄTTRE i långt hår....Du måste, du måste, du måste..." Jag själv HATAR långt hår, och jag KOMMER att slita ut hårförlängningen DIREKT efter bröllopet samt klippa det kort. Och färga det lila.
 
Just nu står jag ut med mitt h-vetes hår för jag FÅR inte röra det för alla andra. Det är ju jättesjukt.
Och det roliga i karusellen är ju att så fort jag säger att jag egentligen inte vill göra allt detta så säger folk att jag inte ska LYSSNA på alla andra utan göra det jag själv vill...typ två sekunder efter börjar de ge mig kommentarer och råd om hur jag ska göra - om de inte vill att jag ska lyssna varför öppnar dom munnen överhuvudtaget då?
 
För man blir faktiskt påverkad...jag mår jättedåligt om ngn säger till mig att jag borde göra så i stället för det jag själv vill. Jag tänker att "oj nu blev HEN besviken nu borde jag göra som hen vill" Jag VILL vara alla till lags. Hellre det än att må dåligt över att inte göra ngn annan nöjd...om ni fattar? Om folk nu verkligen tycker att jag borde göra som jag själv vill så borde folk hålla truten med sina tips och kommentarer kan jag tycka.
 
Men jag kommer att gå igenom denna frisör process i alla fall och förhoppningsvis blir JAG nöjd ändå. Men jag vill ha håret lila, och det hade jag ju bara kunnat göra här hemma i stället som jag alltid gör. Jag vill inte ha ett j*vla prinsessbröllop jag vill ha ett häftigt och roligt bröllop. Så det så!!
 
 
 
 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Nu vet jag ju vad det handlar om.. Men det är så hemskt att du ska känna så, gör nästan ont att läsa :/ Men som mamma sa till dig i telefon så är det ju ERAT bröllop, gör som ni vill och det som är NI - gör inget för att behaga andra eller uppfylla deras önskemål. Det är ju trots allt ni som gifter er, det är eran dag och den ska vara som NI vill, önskar och drömmer om <3

Svar: Jo jag vet - Jag är grymt dålig på att säga ifrån för när jag väl gör det blir jag ledsen och börjar gråta i stället så jag blir mest bara tyst. Och så funderar jag en massa...men ingen specifik ska ta åt sig för eftersom att jag inget säger är det ju svårt att veta,
Truffle


2013-07-07 / 21:38:07
Blogg: http://dolphin.blogg.se





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: