Jag är kass...

2013-07-07
22:00:00
...kass på att säga ifrån, säga emot eller uttrycka åsikter överhuvudtaget. Jag vet inte varför men jag har under mitt liv fått lära mig att man ska i första hand vara ANDRA till lags och att ens egna önskemål kommer i andra hand eller att det helt enkelt inte utvecklas några egna önskemål.
 
Det var det som hände med mitt hår. Jag var så inkörd på att göra alla andra nöjda att jag själv glömde bort hur JAG egentligen vill ha. Jag visste helt enkelt inte vad jag ville. "Jo löshår låter ju bra eh eh,,, jo jag vill ju egentligen ha lila men det kanske inte passar sig eh eh, det är ju sant...o.s.v" Mina tankebanor rullade på i huvudet efter att jag fått ena "tipset"/kommentaren/åsikten efter det andra...Men så blir det alltid för mig spelar i princip inte ngn roll vad det handlar om.
 
Jag vill ju att alla ska vara glada och nöjda. Förutom jag själv då.
Enda gången jag kan uttrycka åsikter är på NÄTET - haha. Där syns det inte att man gråter i af. För det är ännu ett problem jag har - att säga ifrån/säga emot/uttrycka min åsikt tar så fruktansvärt myket energi för mig att jag hamnar i gråt. Det är så förödmjukande :(
 
Menmen...nu har jag spenderat den här dagen med att komma fram till vad jag vill ha för hår på mitt bröllop.
Jag vill INTE ha löshår...och jag vill ha det lila. Så jag ska till frisören på torsdag nu till veckan och då ska jag blondera det och kanske göra slingor samt klippa det. (inte kort, men göra volym)
 
Sen ska mamma göra det lila i efterhand några dagar innan bröllopet. Och så ska håret lockas. Inte sättas upp. Och en tiara som jag köpt ska jag ha på huvet. Klart! Enkelt, fint och PRECIS som jag vill ha det.
 
Jimmy tänker inte klippa sitt långa hår. Han ska klippa till det lite så han får volym men det fixar mamma, samt att han vill färga det svart. Jag tror vi kommer att bli superfina<3
 
 
 
 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: