Klart man har förväntningar...

2013-08-29
07:16:48
Nu är det typ bara 3 månader kvar tills vår lilla bebis kommer till världen. Jag och Jimmy pratar redan om uppfostran och leksaker och kläder o.s.v. Vissa undrar hur vi kan göra det när vi inte ens vet könet på ungen.
Fast...jag tänker inte riktigt så. 
 
Jag kommer att ge mitt barn det jag själv fann glädje av som liten.
 
Jag har en egen stil på både kläder och inredning och ja, det kommer att visas på mitt barn också, och det är väl inte konstigt? För så är det ju med alla föräldrar, de köper saker och kläder till sina barn som de själva gillar.
 
Själv gillade jag alla typer av färger som liten, och söta/tuffa tryck med monster, seriefigurer och djur.Jag älskade att leka med barbies, dockor, lego, bilar, dinosaurier, dockskåp, mjukisdjur, actionfigurer, My little pony o.s.v. Tyckte däremot inte om leksaks-vapen(förutom vattenpistoler förstås;) eller sport-leksaker. Så nej, jag kommer nog inte stoppa ett plastsvärd i handen på mitt framtida barn. Däremot ska jag och Jimmy fixa upp dockskåpet som mina föräldrar byggde åt mig när jag var liten, och vi ska ge det till vårt barn. 
Jag lekte väldigt mycket själv som liten och när jag tänker tillbaka på den tiden och tittar på de leksaker jag äger får jag en enorm lycka inom mig(frågan är ju om den är sund) och jag hoppas att vårt framtida barn kommer att känna likadant :)
 
Jag och Jimmy har dessutom ett intresse för TV-spel så det lär ju ske en hel del uppmuntran kring det också ;) Men vi har även pratat om att uppmuntra ngn slags sport för det är bra. Själv spelade jag fotboll under en längre tid så det rekommenderar jag. Och mitt anime-intresse kanske vårt barn kommer att dela ;) Kommer att sitta och se anime med ungen från dag 1 haha.
 
Nej men allvarligt jag vet ju inte vilka intressen mina barn kommer att få eller vilka leksaker hen kommer att uppskatta när hen blir äldre men nu när ungen är en nyfödig får JAG bestämma och då köper jag sånt jag själv tycker om, oavsätt vad ungen har mellan benen ^^
 
 
 
 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: