Jag erkänner...jag 25-årskrisar!

2012-09-12
15:06:00
Jag är halvvägs till 50...eller rättare sagt MER än halvvägs till 50.O__O Jag är ju snart 26 FFS! Jag känner mig megastressad. TYVÄRR har jag nån psykiskt åkomma som gör att jag hela mitt liv måste jämföra mig själv med ANDRA. Typ mina päron t.e.x. De hade barn när morsan var 24. Skaffade hus när hon var ju 27. Hade fast jobb sedan länge och har sen jobbat med det resten av sitt liv.

Det är inte det att jag inte gillar mitt jobb - dock VET jag att jag inte jobbar där för evigt. Försöker ju under årens gång hitta på vad jag vill bli när jag blir "vuxen" Men f*n också...vuxen blev jag ju förlänge sen? Snart är jag medelålders...?

Samtidigt känner jag mig för ung för att vara vuxen. Jag är i högsta grad omogen och gör inte riktigt vad "andra vuxna" "ska" göra. (och det jag menar med "ska" omfattar de fördomar jag har kring  att vara vuxen) Jag VET ju att människor får bete sig och göra som dom vill.

Men jag är jätteduktig på analysera saker och ting och får ofta obekväma känslor när jag umgås med andra och kan i stället för att rocka loss börjar fundera på vad folket omkring anser om mig. Typ"Oj jag är 25...jag får inte bete mig såhär" eller..."Oj...jag missade min ungdom...alla tycker jag är lastgammal" Men egentligen tycker ju inte folket så. De har egna bekymmer att tänka på xD

Enda gången jag egentligen känner mig helt hemma i åldern är när jag sitter hemma. För då har jag ingen ålder överhuvudtaget. Då är jag jag.


 


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Äh, du är ju bara barnet.. Är en annan sak för mig, haha. Om 2 år fyller jag 30 år, 30 BAST LIKSOM?! Visst, jag har barn och det är väl "vuxet" haha.. Men jag känner mig inte vuxen nånstans :P

Svar: Haha...nä jag vet...som jag tänker är ju helt uppåt väggarna. Har ingen aning VARFÖR jag blivit en sån där person som bara tänker och får för mig saker på det sättet jag gör. Jag önskar bara att jag kunde känna mig nöjd och till freds någon gång. Släppa alla märkliga tankar. Och man kan ju tycka att det ska vara enkelt.."Just drop it!" Men jag kan typ inte...eller jo....vid vissa tidpunkter. Men ibland kommer dom smygandes. Jättedrygt >__< Haha...för mig gör 2 år och 5 år ingen skillnad typ...det känns som att jag lika gärna skulle kunna fylla 30 i morgon. Jättesjukt :P
Truffle


2012-09-12 / 16:02:33
Blogg: http://dolphin.blogg.se


Evelina 

SKÖNT att jag inte är ensam om alla dessa tankar och känslor. Jag har PANIK inför dåtiden, nutiden och framtiden!!!!

Svar: Åh det är grymt jobbigt :/ men skönt att man inte är ensam då :D Jag trodde jag var ensammast i världen för folk brukar alltid kommentera hur löjlig jag är som känner som jag gör. Gör inte saken direkt bättre :P
Truffle


2012-09-16 / 11:19:31
Blogg: http://finaevelinasliv.blogg.se





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: