Dagens Figur!

2012-10-09
22:26:00
 Edwards barndomsvän
 Blir senare hans mekaniker när han förlorar sina lemmar
 Blir vid vuxens ålder Edwards fru
 
 
 
Nu är hon äntligen min! Min alldeles egna, Winry Rockbell i lagom storlek.
dock tyckte jag att figuren blev väldigt - objektifierande i sin pose...väldigt tråkigt tycker jag då jag aldrig sett Winry som en anime/manga-karaktär som man valt att objektifiera. Hon har tvärtemot alltid porträtterats som en stark kvinnlig karaktär.
 
Magen t.e.x - hon porträtteras inte så där smal varken i mangan/animen utan allmänt kurvig. Suck - jag säger då det - att vara feminist och samtidigt vara manga/anime-nörd är ju lite som att skjuta sig själv i foten...
 
Aja - så här ser hon ut i af :
 
 
 


               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: