Ett diskinlägg!

2012-04-27
13:27:48
När jag är ledig är det i princip den enda gången som jag kan ha gemensam middag med Jimmy(ja och Marcus också nu förtiden) och då vill man ju gärna lyxa till det? Så igår köpte vi hem lite lyxmat i form av fläskfilé och tjocka pommes samt att vi bjöd hem Jimmys jobbarkompis Tobias. Det var grymt trevligt vill jag lova.
Jag åt naturligtvis inte fläskfilé dock, utan cornfilé som vi hade hemma samt en god sallad. 

Det dryga med att ha god middag med många middagsdeltagare är att det blir disk. I f*cking hate disk.

Alltså fine, jag har diskmaskin...men det blir ju fortfarande disk som måste tas hand om på ett eller annat sätt. Och om det är något jag HATAR så är det matrester som ANDRA har lämnat. Jag blir tokäcklad av det! Speciellt om det då ligger köttbitar kvar på tallriken. WTF! Ät upp maten för f*n!
För att tallrikarna och besticken MÅSTE ju faktiskt sköljas ur INNAN de stoppas i diskmaskinen, man kan ju inte bara stoppa in.

När vi har besök och gäster så brukar jag lämna disken till sen(läs: dagen efter) för jag känner inte för att stå och äcklas över disken när vi har gäster. Dock ger disk mig lite av en klump i magen. Kan inte slappna av om det ligger disk kvar i diskhon eller tallrikar kvar på bordet.

Därför tycker jag bäst om när det INTE är disk framme när man har middagsgäster. Därför föredrar jag att äta pizza direkt ur kartong xD Oavsätt om jag faktiskt har en diskmaskin eller ej. För då slipper jag tänka på det :P







               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Evelina 

Pizza <3 <3 <3



Hädanefter så ställer var och en in disken efter sig!! :)


2012-04-27 / 17:30:11
Blogg: http://finaevelinasliv.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: