Vem bestämmer?

2011-09-09
11:04:44
Verkar som att Ulf brunnberg tar saken i egna händer och bestämmer vad som är manligt.
Han ska nämligen göra en egen s.k. "manlig" kanal. Jag skrattar lite, men samtidigt kan jag bli lite irriterad.
Han har ju bara plockat ihop en rad program som HAN tycker är bra och förklarar att det är manligt.

Det är tydligen så mycket "kvinno-program" på tv nu. Aha, och de män som gillar de s.k. kvinnliga programmen nu då, är de inte män längre? Har någon kommit och knipsat av kuken på dem?





Min pappa, han gillar Hitler och historia - men han HATAR sport. Och jag gillar Hitler och historia men eftersom att det är en "manlig" kanal blir jag helt plötsligt manlig då om jag tittar? Eller måste jag undvika kanalen, vem vet det kanske blir oanade konsekvenser? Min pojkvän gillar INGET av de programmet nämnda. Är han kvinna?

Vad är det för fel på dagens program egentligen? Discovery-channel(en awesome kanal) har ju mycket vetenskap, historia och Hitler att erbjuda. Och sport-kanaler finns det väl ändå inte dåligt om?

Varför måste man dela upp på det där viset, kvinnligt hit, manligt dit? Varför kan inte människor bara ses som olika, och som helt enkelt gillar olika?  Jag ska f*n starta en egen kanal jag med och kalla det den "kvinnliga" kanalen och stoppa in BARA en massa anime och X-men för det är det som ALLA VI kvinnor gillar, eller hur?

               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Emelie 

Det är bra konstigt att man kan sätta ett kön på en TV-kanal...


2011-09-09 / 21:12:10
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: