Otaku-chan vs. Shojo-manga Kap. 2

2011-09-03
19:27:45
Kapitel 2.

På skolan. Tsukasa springer i fatt Asami.
Tsukasa: Sååå, Assa-chan! Hur gick det igår?
Asami: Har inte du pratat med dina spioner....?
Tsukasa: Tänkte höra din version av det hela först, så du får en chans att prata sanning så..ut med språket.
Plötsligt hörs en röst bakom henne.
Kyo: Asami! Du glömmer väl inte bort? Grinden? Klockan 15.00?
Asami "Nu är det kokta fläsket stekt!"
Tsukasa: Kyo...chan?
Asami: Haha, ehm, Kyo, det här är Tsukasa - min klass-kamrat!
Kyo: Ahh, hej Trevligt att träffas! Förlåt Asami, måste skynda mig, ses sen!
Kyo springer mot Hanami. Tsukasa vänder sig om och ser helt chockad ut.
Tsukasa: Var det där...Kyo-chan?
Asami: Nää, jag tror att det var någon annan, du såg nog i syne...
Tsukasa tar tag i Asami.
Tsukasa: HUR KAN DU KÄNNA KYO-CHAN?? UTAN ATT SÄGA NÅGOT TILL MIG????!!!!!
Asami: Lugna ner dig! Jag lärde känna honom igår...
Tsukasa: Igår?
Asami: Ja...på Gruppdejten..
Tsukasa: EHH? Vad gjorde han på en Gruppdejt?? När han har flickvän???!!
Asami: Vänta så ska jag förklara....

En tid senare:

Tsukasa: OMG!! OMG!! OMG!!! OMG!!! Inser du ens vad det här BETYDER????
Asami:...nej...
Tsukasa: Du håller på att bli TILLSAMMANS med skolans SNYGGASTE HUNK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asami:..ehm..va?
Tsukasa: Han är singel, du är singel, träffades på en Gruppdejt, nu vill han fortsätta träffas - inse! Ni DEJTAR!!
Asami: Hahaahahaahahha! Nu har du allt fått det om bakfoten här! Det enda vi gjorde var att dra därifrån för att det sög och spelade arkadspel som vem som helst!
Tsukasa: Hallååå? Han vill fortsätta träffas?
Asami: Vi hade kul! Man kan faktiskt umgås som kompisar, you know...Kyo vill verkligen inte ha en flickvän just nu, han har just gjort slut med sin förra och han har inte kommit över det. Och om det nu var så att han verkligen ville han en flickvän skulle han ju knappast ha farit iväg med MIG! Jag är ju trots allt inget flickvänsmaterial...
Tsukasa: Du kan vara hur negativ du vill, men det här är ÖDETt! Det är precis som i alla Shojo-manga')! Snygg kille bli kär i vanlig tjej, de börjar dejta, och det blir ett lyckligt slut!
Asami: Du borde verkligen förstå när du ska sluta läsa shojo-manga! Shounen*) är MYCKET bättre! Betydligt mer realistiskt...

Vid grinden:

Kyo: Ska vi gå då?
Asami: Okej!
De börjar gå. De är tysta ett tag.
Kyo: Ehmm...vill du gå och..äta något?
Man hör hur Asamis mage kurrar.
Kyo: Det tar jag som ett ja!

På fiket:

Kyo: Jag ser att du har Daemon på tröjan!
Asami lyser upp.
Asami: Inte trodde jag att du skulle känna igen figurerna på den här tröjan!!
Kyo: Hah! Jag sa ju det, jag är inte BARA en sport-fåne!
Asami: Hmmhmm...du kanske är en hemlig Otaku*)?
Kyo: Hah! Jag tvivlar på att jag är lika mycket Otaku*) som du är dock!

Asami skrattar till och visar än en gång det där leendet. Kyo blir alldeles till sig den här gången också.

Kyo: Vet du...du är en ganska intressant person...
Asami blir förvånad och rodnar.

Senare:

Asami och Kyo går hemåt.
De är tysta ett tag. Men Asami ler.

Asami: Det här var ju faktiskt ganska kul!
Kyo: Vaddå?
Kyo rodnar.
Asami: Att göra sånt här! Med kompisar!
Kyo: Vaddå? Brukar du inte göra sånt här?
Asami: Jag brukar vanligtvis inte umgås med folk på fritiden...
Kyo: Men hon, Tsukasa då?
Asami: Tsukasa är väldigt engegerad i saker och ting. Hon är såå jobbig när hon försöker få mig att göra saker jag inte vill göra. Men samtidigt blir det oftast roligt och spännande när hon är med. Hon är alltid glad, social och kommer bra överens med alla. Hon är...inte som jag med andra ord. Vi är hemskt olika...Vi har nog inget gemensamt...
Kyo: Du har kanske inte grävt tillräckligt djupt än? Du verkar ju trivas i hennes sällskap, så varför inte ge det en chans?
Asami: Ja....du har nog rätt...
Asami: "Jag hade ju fördomar om Kyo också. Jag trodde ju inte att vi någonsin kunde ha något gemensamt"  

På skolan:

Tsukasa: ASSA-CHAN!!
Tsukasa kommer springandes mot Asami. Asami vänder sig om.
Tsukasa står där, flämtandes med en shojo-manga i händerna som hon sträcker fram.
Asami: Vad har jag sagt, Tsukasa? Du borde sluta läsa såna där flick-fantasier och börja läsa BRA manga...
Tsukasa: Men du fattar ju inte? Du borde läsa mangan! Det är ju nästan så att det handlar om dig och Kyo-chan!
Asami: Vad pratar du om?
Tsukasa bläddrar i boken och visar upp bilder.
Tsukasa: TITTA! Det är du och Kyo-chan! Den vanliga tjejen som helst bara sitter hemma blir helt plötsligt uppvaktad av skolans snyggaste kille! Det händer ju  - PÅ RIKTIGT!
Asami ser besvärad ut.
Asami: ....Du gillar verkligen det här.....?
Tsukasa: OM jag gör! Asami, du borde verkligen ge det en chans!
Asami" Hmm...om jag tänker på det som Kyo sa... jag kanske borde henne en chans?"
Asami: Okej då! Ge mig boken, så lovar jag att jag läser den! Men lova att du slutar tjata sen?
Tsukasa: Jag lovar!



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: