La pucelle: Tactis

2011-09-29
13:22:17







Enligt legenden
kolliderade makter ljus och mörker en gång av The Dark Prince och The Maiden of Light, och trots att ljuset segrade, så lurar hotet av mörker fortfarande. The church of the Holy Maiden, gruppen av demon-jägare känd som La Pucelle tillbringar sina dagar med att utrota mörkrets krafter, men syster Prier nöjer sig inte med att ta på sig småjobb utan drömmer, trots att hon är den mest osannolika kandidaten för jobbet, om att en dag ta på sig rollen som The Maiden Light.



Hoh! Nu är spelet avklarat. Spelet är gjort av Nippon Ichi och Koei(Nis America) precis som Disgaea-spelen, och har därför samma slags battle system. Inte mina favorit-battle system, men ack så spännande det kan vara ibland :D

Det som verkligen engegerar en i La Pucelle år måhända inte storyn, eftersom att den är rätt o-originell(Systraskap som arbetar som demonjägare och en snubbe som vill utplåna världen, Chrno Crusade någon?) Hursom helst, som sagt var, inte storyn - men däremot karaktärerna(!)

Prier, t.e.x, ÄNTLIGEN en cool tjej som inte svansar runt som godheten själv utan hon svär, förolämpar, slåss och är allmänt ouppfostrad. Jag ser alldeles för ofta i spel och anime,  kvinnliga huvudkaraktärer som ska ta hand om alla andra i gruppen, vara förnuftig och blir naturligtvis också alltid kidnappad i slutet...och ska räddas.

I La Pucelle är det Croix(The hot, cool but still very nice guy) som måste räddas -av just spelets kvinnliga huvudkaraktär: Prier.  

Jag ÄLSKAR Croix och Prier och jag önskar jag kunde se mer av de här typerna i andra spel. Jag hatar "goodie-goodie" personer som har rättvisa, mod och hopp att stå på. Prier och Croix är lite mer mänskliga och man kan relatera till dem bättre. Förutom dem, är det en rad andra karaktärer med i spelet också, och jag har verkligen inget emot dem heller, men bara för att jag råkar älska huvudpersonerna så mycket så hamnar de andra lixom i skymundan ;)

Spelets utseende är väldigt enkelt, precis som Disgaea, inga konstigheter. Det kom dessutom ut ungefär samtidigt som Disgaea 1 så, tekniskt sätt är det inte heller så mycket nytt, men det gör mig faktiskt INGENTING!

Spelet kändes dock väldigt kort, endast 11 kapitel var det och jag ville juu ha mer! >__< Och slutbossen var en överraskning då gubbarna man mötte innan honom var väldigt lätta och så hade bossen typ 20 levlar mer än en själv O__o Bara att gå tillbaka då och levla lite mera, så det var ju lite stört.

Musiken är awesome, så klart eftersom att det är samma snubbe som gjort musiken till Disgaea. Nope, inte mycket att klaga på här inte, det har varit en trevlig(dock kort period) med La pucelle :)

Betyg:

Musik: 10
Karaktärer: 10
Grafik: 7
Battlesystem: 6
Story: 6


Slutbetyg: 8






               k o m m e n t e r a
               Intressen^^ | Länka inlägget


cv writer 

Prier och Croix är lite mer mänskliga och man kan relatera till dem bättre.





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: