Jag kommenterar sällan...

2011-10-24
01:26:27
Jag kan faktiskt sitta och tänka "Hmm, damn vilken cool tröja/frisyr/jacka hon/han har" utan att faktiskt påpeka det. Sen när dom frågar:

"Märker du ngt nytt på mig?"

Då får jag panik. "I'm the worst friend ever, varför påpekade jag inte frisyren DIREKT för, för man GILLAR ju att höra sånt!!"

Och så börjar jag med "Oj, jag satt faktiskt och tänkte på det, men jag glömde säga hoho, sorry..det var ascoolt/snyggt7passar dig/såg skön ut..." o.s.v

Men jag tror att det finns en anledning till varför jag inte kommenterar direkt...för JAG kan ibland känna mig lite obekväm när folk kommenterar mitt utseende på ett speciellt sätt.

Men det är INTE för att jag inte gillar komplimanger om mitt utseende, för tyvärr så är vi alla brydda om utseendet i dagens j*vla samhälle. 

*Men jag tycker inte om att folk säger att jag är "fin" när jag gjort något med utseendet. För jag börjar alltid överanalysera situationen "Jaha dög jag inte INNAN också?"(För det är ju så himla viktigt att va just fin...

*Och känslan av att vara utstuderad är jobbig. "Shit, hon/han märkte allså att jag gått ner 2 kilo? Då märker hon/han ju när jag går upp 2 kilo också!"

*Eller när man har på sig en ny tröja och INGEN kommenterar blir det som en rebound. "Jaha, dom tyckte inte DEN HÄR var fin på mig då..." För när man väl fått EN komlimang vill man ha MER. Det blir som en drog.

*Samt att när någon säger att jag är fin tror jag inte på det, eftersom att jag "vet" att jag inte är vacker/snygg/fin. Det är lixom inte jag, därför ser jag det bara som en slags "lögn" eller att dom säger det för att dom känner att dom måste. Jag säger ju det, Ö-V-E-R-A-N-A-L-S-E-R-A eller vad? Haha(I know I have issues)




Dock känner mina underbara vänner mig har jag märkt :) De säger alltid, utan undantag:
"Åh, Anna ny tröja? Så cool, den var verkligen DU!"

För ja, jag FISKAR faktiskt efter såna kommentarer. "Kolla jag har färgat håret igen vad tycks!?"
"Läckert, det är såå du!"

SÅÅÅ JAG. Sååå MIN personlighet!

För om det är något jag är stolt över så är det JAG. Den jag ÄR. Min PERSONLIGHET. Min STIL.
Jag känner mig sällan som en vacker/fin/snygg person.

Jag vill inte att utseende ska vara viktigt. Utseendet är bara ett skal,  det som är viktigt är DU.
Men jag är ledsen att jag inte kommenterar när jag tycker att ni är fina, jag gör det inte med flit.

Jag ska bli bättre på det, jag lovar. Och när jag säger att jag tycker att ni är fina,
handlar det inte bara om skalet utan allt som är ni, mina fina vänner <3






               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Tess 

Det funkar snarare tvärtom för mig när folk säger "Märker du något nytt på mig?". Om jag inte kommenterat något direkt och en person försöker få min uppmärksamhet dit för att få en komplimang så blir jag lite grinig. Iaf när vi pratar om nåt kul/intressant och tankegången inom det samtalsämnet bryts för att de vill att man ska påpeka deras utseende. Jag tror det är för att jag själv inte vill ha kommentarer om mitt utseende. Hellre om min personlighet. Kläder är dock en gråzon för precis som du skriver så kan kläder verkligen VARA en person :-)



Svar: Ja, visst är det trist när allt ska vara så inrutat och man ska följa ett visst mönster. Om en lärares jobb istället varit att uppmuntra varje elev på individuell basis så att lärandet blev roligare så finns kanske fler som skulle fortsätta spela instrument :-)


2011-10-24 / 13:08:10
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/


Evelina 

Jag vet att jag brukar säga att jag tycker du är fin, men det är för att jag verkligen tycker att du är FIN! Det har väl säkert med det som du skriver, att det är DU. Du har alltid jättefina kläder, fina frisyrer osvosv och dom sakerna+dig=DU=FINT! :) Hoppas du förstår vad jag försöker säga :)


2011-10-27 / 10:30:13
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: