Det här med...kläder

2011-10-18
01:12:12




Jimmys syster Sara har barn :3 Hon skrev ett inlägg om att Jonah nu som 3-åring(snart 4) utvecklar sin egen stil i kläder :D och det måste vara jättekul att se.

Själv kommer jag inte ihåg om jag någoinsin valde mina egna kläder själv när jag var yngre än typ 11? Jag vet att mamma köpte kläder åt mig, hon beställde dem faktiskt. Och jag vet att det var ofta som jag inte tyckte om kläderna...

Jag har alltid gillat starka färger med tryck, så de populära Disney-kläderna som jag hade och Alfons Åberg tyckte jag om. Jag tyckte om rött, blått, rosa, svart och grönt. Hatade brunt, och tighta, åtsittande kläder som man knappt kunde röra sig i, som koftor t.e.x.

Jag tyckte om klänningar som man kunde röra sig fritt i, inga puffärmar och grejer de var ju bara i vägen. Jag hade en mörk-blå klänning som var som en lång t-shirt, den älskade jag! Och jag ärvde mycket kläder från min stora syster, och från grannar/kusiner o.s.v. Hade ett par mjuka byxor med en massa frukt på de tyckte jag om.

Det var lite jobbigt när mamma såg att jag använde mina ärvda kläder mer än de som hon faktiskt köpt åt mig.

När jag blev äldre tyckte jag att det enda som fanns var konstiga kläder med skumma tryck. "Supergirl" kunde det stå o.s.v. Och u-ringat! U-ringat till en 12-råing! Min mamma var tvungen att sy igen alla tröjer med v-ringningar/u-ringningar! Och byxorna var alltid tighta!

Tillslut gav jag upp och tog på mig "pojk-kläder" i stället, och folk uppfattade det som att jag inte var intresserad av kläder alls. Stora militär-byxor, stora tröjor o.s.v. 

Upp i gymnasiet fick jag tillbaka lite av mitt kläd-intresse, då jag var ofta i stan då jag gick skola där. Och på den vägen har det gått.

Nu har jag på mig de där starka färgerna, t-shirtarna med roliga tryck samt klänningar och kjolar som går att röra sig i. Tighta jeans har jag t.e.x aldrig, då har jag hellre tights och någon kjol, skönare så!.

Så, så klart vill jag att mina barn ska ha detsamma :3

Men jag kommer inte att göra som min mamma, jag kommer att låta mina barn bestämma själva vad de vill ha när de är tillräckligt gamla, precis som Sara gör. Så får man helt enkelt se om man har påverkat dem eller inte från när de var små.




Min Kingdom Hearts-tröja - en favorit :)



x-men t-shirt - en annan favorit :)



Och blå huvtröja med svartvit klänning under - samt de ubersnygga(men opraktiska) skorna till det :D

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: