Det är alltid jag som har makten...

2011-10-23
00:07:20
"Anna du jobbar med telefonförsäljning va?"

Ehh? Excuse me? O__O I can't say that I do.

Jag är handläggare samt telefonist. Det är en J-Ä-V-L-A skillnad.
Hursomhelst, när man arbetar inom telefoni tänker folk snabbt att det måste va ett j*vla skitarbete...Man måste TA skit dagarna i ända o.s.v. Hmmm, f*ck you säger jag bara...

Eller ja, vissa dagar är man lite trött i huvet efter man har suttit och fått dryga, dumma människor i telefonen nån gång sådär men...jag TAR fortfarande ingen skit. Man kan fortsätta bräka på hur mycket man vill, jag kommer inte att tillgodose dina önskemål på det viset.

Let's do this the hard way eller the easy way är mitt motto. Om man ringer till mig/min kundtjänst/växel och verkligen går inför att tjura, så kommer jag att tjura tillbaka(med ett leende på läpparna och en ljuv stämma naturligtvis) för jag är alltid trevlig och proffsionell oavsätt.

Men om man är trevlig mot mig så kanske jag anstränger mig lite extra(och otrevlig? Motsatt effekt, jag anstränger mig nog lite mindre)

Spelar INGEN roll hur mäktig du än anser att du själv är (Läkare, advokat, VD, kungen) så kommer jag ALLTID att ha den slutgitiga makten.

Så bråkar du?  "Koppla mig dit, annars j*vlar" så blir det helt enkelt: "Tyvärr, men jag kan ta ett meddelande ^__^" "KOPPLA MIG NU FÖR FAN!" "Tyvärr har jag inte möjlighet, men jag tar ett meddelande ^__^"

Så...ägd med andra ord.

Tänk på det nästa gång du ringer in till en handläggare, och tror att personen inte har någon makt, tänk om. Sköter du det snyggt så kommer hen nog att hjälpa dig lite extra. Om inte - ja då kommer samtalet att avslutas med att du är mer irriterad än innan.



               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


madfje 

braa där anna håller med till hundra procent !! saknar dig! /madde


2011-10-30 / 23:20:56
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: