My body is not here for you!!!

2011-11-16
23:47:11
När man talar om missnöjde över sin egen kropp får man alltid någon slags uppmuntrande kommentar:

"Ahmen killar gillar faktiskt former på tjejer" Eller "KIllar gillar faktiskt nätta tjejer" "KIllar gillar faktiskt stora bröst/de gillar små bröst.." and the list is endless.

Hur kommer det sig egentligen att det alltid handlar om vad KILLARNA tycker om VÅRA kroppar?
Varför ska jag trivas mer med min kropp om en KILLE tycker att den är läcker?

Jag vill trivas med MIN kropp för MIN egen skull. När jag t.e.x är missnöjd över min kropp går jag inte tänker "Nej, killarna kanske tycker att min kropp är ful nu?!"

Kroppen är min och bara min och den är fullomlig. Jag ska älska min kropp för vad den är, och inte för att någon annan tycker att den är "fin" Den är j*vligt behändig, I'll tell you that!

My body is here for ME and that's why I'm gonna(try to
) love it and cherish it for the rest of my life!





               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


En Liten Emma 

Det där har jag också tänkt på, riktigt sjukt. Att nöjdheten med våra kroppar går i direkt anslutning till om killar tycker om den..


2011-11-17 / 09:50:10
Blogg: http://enlitenemmas.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: