1/5 - 11 - Ändå lite glad

2011-05-01
16:18:20
Haha idag är en sån dag då man bara blir peppad på ALLT!

Jag och Jimpo har köpt en vegetarisk kokbok, där det finns massor med recept, tips, näringsvärden m.m.
Och nu kan jag ärligt säga att jag är stolt över att vara Lakto-ovovegetarian. HAHA, jag vet, extremt drygt att säga därför säger jag bara vegetarian =P Men det är i alla fall när man inte äter kött men man äter ägg samt mjölkprodukter.

Det fanns såå många bra skäl till att bli vegetarian som jag inte ens tänkt på(och nu menar jag inte att alla ska bli det, utan nu är jag bara glad för min egen skull)

*Miljöskäl = ingen har väl undkommit att köttindustrin påverkar miljön mer?
*Etiska skäl = De flesta djur lever under fruktansvärda förhållanden
*Renare mat = en vegetarisk kost innehåller mindre av tungmetaller och miljögifter(det står det i boken i af)
*Hälsoskäl = Det är konstaterat att vegetarianer drabbas mer sällan av diabetes, hjärt-och kärlsjukdomar, diabetes, och cancer.

Det stod i boken i alla fall xD Men boken förespråkar emot allt som t.e.x LCHF står för som också ska vara en hälsosam kost. Så jag antar att det är olika beroende på vad man själv tycker passar för en själv.
Boken har dessutom gett mig inspiration till mer varierande recept och liknande, så nu ska jag laga mat =)

Annars så är jag glad över att jag inte behöver stressa idag, kunde sova ut och det är sista natten i natt. Sen kommer jag att vara ledig tre helger i sträck(!) Det var länge sen det...
Dock vill jag inte boka upp dom här helgerna i förväg då det blivit tal om att syrran kanske ska komma hem nu i maj, och Vännäskompisarna kommer kanske någon helg. Och vem vet, någon helg kanske man bara känner för att ta det lugnt?




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: