Man vill ju gärna räknas som en sån där bra människa

2011-03-25
13:23:36
En bra, vettig människa ska uppfylla väldigt många krav annars får den nog lov att ta emot lite kritik nån gång då då. Eller kritik kanske inte är rätta ordet. Råd, helt enkelt. Att man borde göra så, och man borde göra så för då är man helt enkelt en bättre människa för att man MÅR så mycket bättre.

1. Man ska vara morgonpigg. Och om man nu inte är morgonpigg så kan man vänja sig till att bli det genom att stiga upp tidigt varje dag oavsätt om det är helg eller vardag.
Anledningen är att man helt enkelt får njuta mer av dagen. Man får ångest om man sover för mycket eller för länge. Man mår mycket bättre.

2. Man ska ha rent. Det ska helst väldigt sällan bli smutsigt också, så man får helt enkelt se till att inte stöka ner, och dra in en massa grus. Annars får man nog helt enkelt se till att städa varje dag - noggrant.
Anledningen är ju att man mår bättre när det är rent.

3. Man ska spara sina pengar. Man kan ju inte bara sprätta på pengarna för det är ju inge bra.  Man måste tänka på framtiden. Tänk om det kommer en dag då man står där luspank och inte har några pengar. Eller om man helt enkelt vill fara och göra något.

4. Man ska träna. Man ska helst köpa ett gymkort på något bra ställe, och helst träna 3 dagar i veckan. Annars får man helt enkelt ta en prommenad på 50 min varje dag som kompensation.
Man mår mycket bättre av att träna och man är betydligt sundare.

5. Man ska inte äta onyttigheter. Man blir tjock. Ohälsosam.
Detta hälsoproblem kan leda till att man dör i förtid.

6. Man ska inte dricka varje helg. Man kan ta ett glas vin då och då. Och sen kanske festa med kompisar vid speciella tillfällen så som nyårsafton , midsommar m.m. Att sprit skadar kroppen är nog ingen nyhet. Det är ohälsosamt samt att man kan bli beroende och det kans sluta med att man dör i förtid.

7. Man ska tänka positivt. Att tänka positivt är en självklarhet. I alla motgångar måste man ändå tänka att "det kunde ju ha varit värre" Och vara glad och tacksam.
Positivt tänkade är nyckeln till ett lyckligare liv. Ingen mår ju bra av att tänka negativt.

8. Man ska ha körkort. Om man inte har körkort är man oerhört begränsad. Man tar sig ingenstans, speciellt om man bor i en liten stad med lite bussförbindelse. Man blir beroende av alla andra som måste köra en.
Om man har ett eget körkort kan man själv bestämma när och hur man ska åka någonstans
. Lättare att vara spontan, och spontanitet kan vara väldigt roligt och givande för dig själv.

7. Man ska helst flytta till en stor stad med många möjligheter. Om man vet att man bor någonstans där det finns begränsat med jobb - våga ta klivet och flytta! Flytta någonstans där det finns 100 möjligheter i  stället för en! Då inser man att livet har mer att erbjuda.

8. Man ska varken vara för gammal eller för ung när man får barn. Att vara mellan 20 - 25 är precis lagom att skaffa barn. Man är redo - och samtidigt tycker ens barn inte att man är för gammal när de kommer upp i tonåren. Man hinner leva med dem en längre tid.

9. Man ska bli framgångsrik. Att jobba med något där det inte krävs någon utbildning är väldigt bra då man är yngre. Men när man kommer upp i 20-årsåldern bör man skaffa sig en ordentlig utbildning och skaffa ett jobb som tillför dig och alla andra något. Ett yrke som du trivs med och kan utvecklas i.
Familjen mår bättre av att känna stabiltitet.

10. Man ska inte sitta vid datorn. att sitta vid datorn i 20 minuter per dag kan ju passa sig men inte i flera timmar. Det är inte sunt att sitta vid dator eller tv-spel då man inte rör sig - samtidigt får man ont i ögon och huvud. Man får dålig hållning. Man behöver solljus och ska därför i stället gå ut och röra på sig. Man mår mycket bättre då.

Ni får gärna komma med fler tips på hur man lever ett bättre liv.

När jag går igenom dom här punkterna inser jag att jag inte uppfyller ett enda krav. Jag är helt enkelt ingen bra människa. Och det är det som är så fruktansvärt painful. Mina vänner stöttar mig och ger mig råd på hur jag ska göra för att uppfylla dessa krav. Men jag blir bara stressad av alla dessa punkter. Och jag vet inte vad det är som tynger mig mest: Att jag inte lever som jag borde göra - eller att jag helt enkelt lever som jag gör.


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


madfje 

klockrent anna, du fick verkligen med alla punkter haha..kan inte annat än hålla med..man skulle dö av stress och ångest om man kämpade att gå efter allt sånt där..


2011-03-25 / 22:47:23
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: