29/2 - 11 - Ja om jag bara visste....

2011-03-01
11:34:38
I natt kunde jag inte somna naturligtvis

Eller ja, man kan ju kunna tänka sig att det beror på att jag jobbat natt och har därför svårigheter med att vända på dygnet. Men samtidigt vet jag ju att jag var trött i natt - men låpg ändå och tänkte på en massa saker och kunde därför inte somna. Tillslut somnade jag ju,men i morse när jag ställt klockan på 10.00 gick det inte att stiga upp. Jag ställde därför den på 11.00 i stället...men det kändes likadant. Jag var som en sten.

Fick mig tillslut upp 11.15, men det känns ju som så där. Hade gärna varit ledig i dag och sovit hela dagen. men sova? Går livet verkligen ut på det? Jag har hamnat i en slags period då jag lixom glömt bort hur man gör när man tar hand om sig själv. Jag bara skiter i allt och alla och gör vad jag själv vill(och dom valen är ju trots allt inte alltid de bästa)

Jag vet ju dock själv att jag har ett väldigt bra li. Men jag tror helt enkelt inte att man kan ha ett för bra liv, för då börjar man helt enkelt må dåligt av orsaker man inte ens vet varför.
Men jag tror helt enkelt att mitt bekräftelsebehov inte är tillräckligt mättat. Som om jag behöver mer och mer...

Jag vet ju exakt vilka som bryr sig tillräckligt mycket om mig för att jag ska vara nöjd, men varför dår inte det räcka då? jag känner mig i flera situatiuoner grumt osäker på mig själv och överanalyserar situationer som helt enkelt gör det hela ännu värre.

Och jag tänker väldigtmycket på min kommande födelsedagshelg. Vad vill jag göra? Hur vill jag fira den? Och fira den med? eller ja, jag vet ju VILKA jag vill fira dem med. Men är det ok att plocka dem från olika grupper?
För det är ju det också. Jag tillhör ju ingen speciell grupp. Jag umgås med de jag VILL umgås med, men om jag då ska självstyra ihop något är det okej att plocka folk från olika grupper och sätta ihop det till en enda soppa?

Fungerar blåbär med ketshup t.e.x?(Hoppas att ni fattar)

Sen vet jag inte om jag vill göra något galet och häftigt, eller lugnt och trygg? Sitta och grilla ettparstycken, eller helt enkelt ha en stor fest? japp födelsedagen är det som jag tänker på just nu(ja förutom beskedet som ska komma idag, men det blir en annan historia

Är det så att man kanske bara ska skita i allt?



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Emelie 

Känner igen mig... Man blir liksom aldrig nöjd med det man har, tror det är allt som skrivs och sägs runtomkring som gör att man tror att livet ska vara ett enda långt och festligt barnkalas. Värst vad bitter jag låter, men det jag menar är att det är svårt att alltid vara bubblande glad... Är också en sån som överanalyserar allting, helt i onödan! Antar att det är något man måste försöka jobba bort, men det är inte lätt.



Älskar den bilden, den kvällen var ett riktigt lyckopiller!


2011-03-01 / 22:07:02
Blogg:


Viljarjeanette 

Keep up the good work.


2012-08-24 / 15:29:37
Blogg: http://viljarjeanette.blogmentions.com





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: