25/3 - 11 - Skylla mig själv...

2011-03-25
12:42:38
Jaaasi, idag hade man kunnat haft en rolig dag på stan - efterssom att lönen har ramlat in..

Menmen, tyvärr "missade" jag min tvätttid(försov mig) i tisdags så det är bara att offra sig...jag och Jimmy lär oss ALDRIG att boka i förväg - vi ser att tvätthögen växer och när det är fullt så tänker vi, "Oj NU måste vi tvätta...synd bara att vi inte kan tvätta förrän om en vecka"

Och tvätten tar ju tyvärr hela dagen. En svart-tvätt, en vit-tvätt, det är handdukar, underkläder och färgtvätt.
Sen ska allting tumlas och torkas...så det är ju bara att glömma att hitta på något den dagen.

Nää jag måste verkligen boka tvätt-tid DIREKT efter att vi tvättat!
Det skulle f*n va lyx med tvättmaskin nu alltså.

Snart har vi ju tamef*n allt - diskmaskin, tv, tv-bänk m.m. sånt där vi bara kunde drömma om när vi bodde i vår lilla etta i Vännäs och levde på soc. Naturligtvis var vi lyckliga då men hade BETYDLIGT mindre pengar att röra oss med.
Och inte heller var vi speciellt rika när vi bodde i Hamn, hade räkningar på 7000 och EN inkomst på 11 000. Pengarna gick åt till busskort på 1000 spänn samt mat till oss båda. Inte så roligt kanske då man jobbade 8 timmar om dagen - fem dagar i veckan och sen inte ha så mycket pengar kvar.

Nu är vi faktiskt stenrika(i mina egna ögon) men vi är som duktiga på att sätta sprätt på pengarna.
Vi har kommit fram till att det är slut med det nu. Vi har öppnat ett sparkonto, så nu blir det att spara.
Jimmy fick ju en rejäl summa tillbaka från skatten så vi ska utgå i från den i af, och fylla på!
Så det blir nog bra det!

Om ni frågar vad vi gör med pengarna, så brukar det oftast bli EN stor summa vi lägger något på - sen är det naturligtvis väldigt små summor som går åt, åt gången. Man hinner inte riktigt vara med.

Men jag vet ju lixom VAR pengarna hamnar. Så är det ju. Men samtidigt tycker jag ju att det är värt det, annars hade jag inte lagt pengarna på det.

Men nu ska vi alltså satsa på att SPARA dem...så mer planering och mindre inpuls blir det för oss nu.


Så vi hoppar nog den där tvätt-maskinen tror jag faktiskt =P





               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: