13/3 - 11 - Extremt irriterad...

2011-03-13
14:23:11
Jag är såå sjukt irriterad just nu att det går inte att beskriva...

Jag har visserligen jobbat natt och kanske inte sovit så länge som jag behöver men ändå.
Det var meningen att Jimmy skulle jobba idag.
Han skulle cykla till jobbet eftersom att det inte går någon buss förrän 10.25. Han började klockan 10.00.
Först hade han tänkt att gå, och det tar ju ca 1½ timme att gå så han hade blivit tvungen att stiga upp vid 08.00.
Personligen föredrar jag inte att han går ensam på morgonen. Det gör lite ont i hjärtat när jag tänker på det. Att han ska gå så länge själv. Tänk om något händer?

Så jag gav honom förslaget att han borde fixa cykeln, och den iden tyckte han var bra.
Han ringde igår vid 21.00 och sa att han fixat cykeln. Och vi båda var lättade. Jimmy sa då att han skulle kunna vara vaken länge då han slipper stiga upp tidigt eftersom att det inte alls tar långt tid att cykla.

Men då ringer han klockan 03.00 på morgonen och säger att cykeln inte funkar. All luft hade pyst ut igen. Så hans enda möjlighet(enligt honom) var nu att gå.
Han skulle alltså knappt få sova 5 timmar(!) Då kändes det ännu värre. Jag bad honom därför att ringa och fråga om han kunde komma in senare i stället, och ta bussen.

Men i morse så hade de tydligen sagt att de skulle hitta någon annan...
Så Jimmy blev hemma idag.
Det känns grymt surt såhär i efterhand. Han hade ju kunnat ta en taxi(!) Fast det tyckte Jimmy hade varit ovärt då det skulle kostat lika mycket som han tjänar. Men ändå, bara som att visa framfötterna.
Och inte blev det bättre av att det såg ut som ett hellhole när jag kom hem(som alltid när jag jobbat natt) och jag skulle få gäster idag. Jag bad därför Jimmy att städa då han ändå skulle vara hemma. Han sa ja, och jag kunde somna i godan ro.

Men då steg jag upp nu klockan 14.00 då Mirre och Ewe skulle komma klockan 15.00. Och det var inte städat. Det stinger, det är äckligt, hårig soffa samt en oljig cykel mitt i hallen. Jag skjuter mig själv.

Därför sitter jag nu, sjukt irriterad och i ren protest bara satt mig vid datorn, käkat hårdbrömacker och sagt att nu j*vlar får Jimmy fixa grovrengöring på en timme....

ARG!


               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: