The FAIL of the X-men movies....

2011-06-06
15:00:36
Jag är en inbiten X-men-nörd och läser serier/ser serierna m.m. Ibland skiljer sig ju karaktärernas ursprung med varandra när man jämför de olika serierna, och så är det ju med det...men filmerna? Jag har ju fått för mig att alla 4 filmer ska ha något med VARANDRA att göra? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Men har i alla fall sett First class nu och jag tyckte den var helt ok.
Dock...är det ett stort problem i den filmen....

I First class(utspelas på 60-talet) är Emma Frost ungefär 30(samma ålder som Charles Xavier)



MEN...

I slutet på Wolverine Origins, som utspelas EFTER First Class(utspelas på 80-90-talet) blir en betydligt yngre Emma Frost räddad i slutet av en betydligt äldre Charles Xavier...



(Som ni ser så ser inte Emma Frost ut som att hon vore 50)

Tyvärr ,men sånt gör att man hjärna exploderar...

Jag satt hela filmen(First class) och väntade på en vettig förklaring. T.e.x att Emma Frost hade gått igenom någon slags föryngrigsmaskin? Nog för att hon dessutom har en syster(Kayla) i Origins - och att det  då i så fall skulle vara ca 20 år mellan dem..inte omöjligt....men jag skulle nog säga att det bara är ett stort j*vla FAIL...






               k o m m e n t e r a
               Intressen | Länka inlägget


Ewe 

Men så dåligt! Riktigt illa gjort av dom!


2011-06-06 / 18:33:05
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: