30/6 - 11 - Och oturen fortsätter...

2011-06-30
13:31:35
Jimmy har sovit sammanlagt 30 min i natt...



Vid 04.00 väcker Jimmy mig och frågar om vi kanske borde åka på akuten. Jag fattade ingenting.

Jag: "Vaddå akuten?"
Jimmy: "Jag tror att jag hostar blod - kan det vara blod?"'
Jag(irriterat): men inte vet väl jag?
Jimmy: Men kan du komma och kolla då?
Jag: nej, jag vill inte kolla...ring sjukvårsupplysningen då, de kanske kan svara på om du borde fara på akuten eller inte?
jimmy försvinner inne på toaletten - och jag somnar igen(!)

Jag vaknar vid 11.00 och hör att jimmy sitter vid datorn och spelar något spel.
Jag: hallå, har du sovit något?
Jimmy: Nej
Jag: Men gå och vila då!
Jimmy: kan inte, får svårt att andas då...känns bäst att sitta såhär.
Jag: okej...

Tror ni man har något dåligt samvete så här dagen efter? Jag var helt borta i natt och så j*vla trött att jag inte visste hur jag skulle reagera. Om någon hade nämnt ordet "blod" när jag varit i helt vaket tillstånd så hade jag nog fått total-panik. Men icket. Dryg som f*n och somnade dessutom igen utan en tanke på omvärlden.

Jimmy hade fått en förkylning så mycket visste jag. Och att han legat under natten och hostat, visste jag också.
Men att han troligtvis fått ett astma-anfall visste jag inte. Antar att värme, damm/katthår och förkylning är bidragande effekter. Just nu ser Jimmy pigg ut i alla fall. Men något i bakhuvudet skrämmer mig. "Tänk om det faktiskt har hänt något illa? Tänk om det faktiskt var blod Jimmy hostade upp?"

Tvingade han just att ringa sjukvårdsupplysningen, så vi får se hur vi gör. Väldigt typiskt då vi ska fara till mamma och pappa idag och vara hundvakter =/ Men det är svalare där. Så det blir nog bra tillslut.






               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Men fy, hur gick det för han?


2011-06-30 / 19:56:05
Blogg: http://dolphin.blogg.se/


Emelie 

Usch låter inte bra, hoppas han är bättre nu...


2011-06-30 / 20:04:14
Blogg:


Ewe 

Men fy så obehagligt :( stackaren!!


2011-07-01 / 14:29:49
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: