Min "nya" serie - Shiro & Kuro

2011-07-23
03:11:41



Eller, den är egentligen inte speciellt ny. Och nej, jag har inte ritat ner den, den är bara skriven i text. Den är ganska lång nu faktiskt och nu tänkte jag att den skulle få debutera på internet, kapitel per kapitel. Kommer att uppdatera kanske en gång i veckan eller så. Jag är personligen väldigt stolt över den, men den är skriven som jag "ser det" Det jag menar med det är att jag sett allting framför mig och har därför haft svårt att beskriva hur allt ser ut så jag skulle knappast kalla det för bok. Mer en japansk manga. För ja, dn utspelar sig i Japan, och man kommer att märka av saker som inte hör hemma här i Sverige t.e.x. Men eftersom att det inte är några bilder blir det inte heller någon manga, jag jag hoppas att ni fattar haha ^__^


Jag ska försöka förklara så gott jag kan kring varje kapitel, och om ni har några frågor så svarar jag på dem naturligtvis, skriv bara i kommentatorfältet så svarar jag dem i bloggen :) Och ge gärna feedback, skulle uppskattas otroligt mycket för jag älskar verkligen att skriva.

Till att börja med kan jag ju säga att i Japan sätter man efternamnet före förnamnet. T.e. x Efternamn----> Takase. Förnamn----> Marina. Takase Marina.
I Japan är det väldigt ohövligt att kalla någon som man inte känner alltför väl vid förnamn. Därför säger man oftast endast efternamnet plus "san" "San" skulle man kunna översätta som "fröken" eller "Herr/"fru" Men bland ungdomarna är det vanligare att man kallar tjejerna för "chan" och killarna för "kun" Om man kallar någon vid förnamn utan att tillägga varken san, chan eller kun så räknas man som en i familjen, kanske flickvän/pojkvän eller en riktigt bra vän. Komplicerat? Mycket möjligt men detta är viktigt för historien också då man får bättre hum om hur bra relationer karaktärerna har till varandra.
Smeknamn får man kalla varandra utan "san/kun/chan" så länge man har  detta som överenskommelse.

Karaktärer:
Takase Marina:(Huvudperson) Med en pappa från Usa och en mamma från japan har hon ett speciellt utseende med ljusare hy/ögon samt hår än andra. Och hennes pappa ville inte uppfostra henne som en typisk japansk flicka, utan får en mer "vild" personlighet som inte riktigt uppskattas i den lilla by hon är uppväxt i. Då hon under mellanstadiet inte lyckas få några vänner försvinner en del av hennes utåtriktade personlighet, och får inte nytt hopp förrän hon börjar högstadiet. Hennes pappa var tvungen att förflytta sig till en större stad p.g.a nerskärningar på jobbet, och detta är Marinas chans till att få ett helt nytt liv med vänner. Dock för att kunna få det, bestämmer hon sig för att skapa en helt ny personlighet åt sig själv.


Takashima Daisuke: Utåt sätt ser han ut som en riktig ligist som inte är i skolan alltför ofta och beblandar sig inte heller med sina klasskamrater. Det enda han verkar trivas med är sina klubbaktiviter. Marina, som känner igen sig mycket i honom blir mer och mer involverad i honom, något som både stör och förvånar Takashima. Då Marina inte klarar av att komma ihåg hans namn kallar hon honom "Kuro"-kun. Kuro betyder svart, och smeknamnet får han för att han ser så mörk och dyster ut. Då Marina är ljushårig bestämmer han sig då för att hämnas genom att kalla Marina för "Shiro"(vit) I början säger han dessutom "Shiro-baka" som betyder vit idiot.


Nishino Hyori: Kallas för Rin-Rin av de allra flesta utom möjligen lärare. Kort, smal tjej med glasögon. Har långt mörkt hår som oftast är uppsatt i flätor. Är bästa vän med Harada och Nino. Vänlig och förstående tjej som har cheer-leading-drömmar som inte riktigt uppskattas av alla. Den första som ger Marina ett smeknamn, nämligen "Mari-chan"


Harada Ichigo: Hatar sitt förnamn som betyder "jordgubbe" och föredrar därför att alla kallar henne vid sitt efternamn "Harada" Hon är en av de mest populäraste tjejerna på skolan, vilket inte är så konstigt då hon är vacker med långt, lockigt hår, alltid mode-riktigt klädd och med en framåtdrivande personlighet. Dock kan det vara svårt att komma henne riktigt nära då hon väldigt sällan öppnar upp sig inför andra. Kallar Marina vid sitt efternamn, Takase.


Nastume Ninako: Kallas "Nino" av de allra flesta. Hon har alltid varit lite i skuggan av Harada, dock inget som stör henne. Hon gillar att vara den som står i bakrunden för att iakta och förstår sedan alltid allt långt före alla andra. Hon är den som senare blir något av en bästa vän för Marina, då de bor närmast varandra och går med varandra hem tillsammans. Kallar Marina för bara Marina.


Tatsuya Kintaro:
populär kille som alltid funnits vid Haradas sida, och folk har alltid kopplat ihop honom och Harada som ett par. Men detta påpekas mindre och mindre då Marina förflyttar sig in i klassen, då Tatsuya fattar tycke för Marina redan från första början. Han och Takashima tål inte varandra, tack vare ett mörkt förflutet. Han kallar Marina för Takase-san.

Jag kommer att förklara för varje kapitel som går nya ord och andra främmande "japanska" uttryck eller liknande ^__^

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: