Chomper vill inte bli kammad =(

2011-07-14
14:06:39
Har spenderat senaste timmen med att dammsuga lägenheten. Har ett minne av att jag dammsög för inte alls länge sen. Jag var så nöjd och tänkte att det skulle hålla i sig. Men icket. Och dammsugaren suger...eller den suger inte kanske man ska säga? Den är dålig i af, den suger inte upp allt och jag vet inte om det beror på att det är stopp i den, full påse eller vad som helst men jag är alldeles för irriterad för att ens kolla vad det är.

Har stått och dammsugat soffan i en evighet och lika förbannat är den fortfarande hårig. Inte så konstigt, egentligen, vi har två katter här hemma som fäller hår. Och det är dessutom sommar så då fäller de extra mycket hår? (Tycker att det låter rimligt i af) Vi har ju en långhårig vit j*vel vars katthår syns ÖVERALLT!!

Jag tog tag i honom, satte honom i knäet och började kamma. Men han stretade emot som en liten unge, och jag blev less. "Slipp då"

Nu har jag gett upp. Jag kommer inte få ha det fint och rent så länge jag har katter, bara att inse. Men jag menar, när man skaffar barn kommer man knappast få ha det rent och fint heller. Och nu har jag semester, och jag inser att det är bara jag som sköter städningen här hemma bara för att jag är ledig. Jag tycker vi borde hjälpas åt, jag har ju trots allt BETALD semester. Det är inte direkt så att jag bara är hemma och inte drar in några pengar.

Oh well, det går ju att diskutera, men just nu är jag bara såå less...Jag vill ju göra ANNAT på min semester än att städa och tvätta. Jag känner att jag inte kan fara och göra något på dagarna för det måste städas på ett eller annat sätt(diskas, dammsugas, rensa kattlåda, tvätta m.m.) och på kvällarna kan jag inte fara och göra något heller för då kommer Jimmy hem, och då ska det fixas mat och jag ska umgås med han.

J*vla h-vete...

               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Rebecca 

Ja hushållssysslor tar lång tid, det har jag märkt sedan jag flyttade hemifrån och de flesta får ju jag göra med ;( är man två bör man väl dela på det? ;D och ja, det suger med en dammsugare som suger på att suga haha xD


2011-07-14 / 14:34:24
Blogg: http://lifeofrebecca.blogg.se/


Sara - Ensamstående mamma 

Jag tycker att du kan skippa att städa hela tiden, man MÅSTE inte ha ett hem som hela tiden är tiptop. Så därför tycker jag att du bestämmer nu att imorgon FÅR DU INTE städa, du ska hitta på något roligt istället :)


2011-07-14 / 15:22:57
Blogg: http://dolphin.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: