21/7 - 11 - Mysteriet med den försvunna mjukosten

2011-07-22
12:39:25
Jag och Jimmy campar i vardagsrummet...


Haha, vi gör så när vi är inne i ett spel. Vi möblerar om för att det ska fungera att spela, sen är vi i vardagsrummet i flera timmar med endast avbrott för att fixa middag eller fika. Sen äter vi i vardagsrummet naturligtvis. Turas om att äta och spela.

I går skulle jag fixa smörgåsar till mig själv. Plockade fram bröd, smör och mjukost. Hann dock inte börja göra i ordning mackan innan Jimmy ropar från vardagsrummet då jag höll på missa något av spelet. Jag höll i mjukosten och kastade den på diskbänken och sprang till vardagsrummet. Efter att ha tittat på det som var så "viktigt" gick jag tillbaka in i köket igen. Ingen mjukost på diskbänken längre....

Tittade först på golvet om den råkat åka ner där. Sen i diskhon. Sen i papperskorgen. T.o.m i diskmaskinen tittade jag. Sen började jag fundera om jag blivit senil, och tittade då i kylskåpet. Ingen mjukost där heller. Gick då in i vardagsrummet för att se om det var så att jag tagit in den dit då. Ingen mjukost. Jag letade och letade men hittade ingen, och någon macka blev det inte, för macka utan mjukost är en dödssynd.

Sen på kvällen skulle jag försöka hålla mig vaken för att förbereda mig inför natthelgen. Skulle slå igång en film, och var då sugen på att se "Stolthet och fördom" för sisådär tionde gången. Så jag gick och letade den. Men hittade den ingenstans. Det är något j*vla troll här hemma som snor min mat och mina filmer. Jimmy tror dock att jag kan ha lånat ut den. Mycket möjligt då jag tänker efter. Det är både "Atonement" och "Stolthet och fördom" på skivan, så om någon känner igen att den har den kan du ju meddela mig så jag vet att det inte är ett troll i af ;)

Idag ska jag städa och verkligen försöka hitta mjukosten för jag börjar bli hungrig. Sen är det nattjobb som gäller. Weii...




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: