3/2 - 11 - Meow

2011-02-03
11:23:00
Bli att jobba till 22.00 idag...

Men mitt sovrum är helt fantastiskt. Nu vill man ju aldrig flytta =) och varför ska jag?

Jag hatar mig själv som alltid ska lyssna på alla andra före mig själv, och sen ta åt mig av vad dom säger.
Varför ska jag egentligen inte kunna leva mitt liv som jag vill?

P.g.a alla andra säger att jag BORDE skaffa ett nytt jobb t.e.x. Jag vet egentligen inte varför när jag tänker efter.
visst gnäller jag på mitt jobb, men vem gör inte det? DEt finns de som fått jobba med sina drömjobb och de gnäller ändå. Jag har helt enkelt inte hittat mitt drömjobb än, så varför stressa?

Annars är det väl bara för att det inte är ett 7-16.00 jobb som alla andra, men samtidigt är jag nöjd med varierande arbetstider, och jag är ju trots allt en nattmänniska. Jag jobbar mycket kväll för att jag vill ha det så, för det är då som jag mår som bäst. Då säger folk "Men det där måste du träna bort"
Och då kan jag börja tänka så här "Ja, det kanske jag borde?" Utan att jag egentligen vet varför.

Så varför, egentligen? Vad spelar det för roll om jag vill sova på dagarna och vara uppe på nätterna? Är det för att det inte passar för ALLA ANDRA? Men screw that, det passar ju för MIG och det är ju trots allt MITT liv.
Eller hur?

Och så har folk gjort så att jag fått för mig att det inte duger att bo i lägenhet i Skellefteå. Som om jag borde vara inställd på att flytta snart. Typ till Stockholm för att det är coolare där? Eller varför inte till ett annat land?

Men om jag nu trivs här i Skellefteå. Om jag mår bra här då, betyder det inte något alls? Varför får jag inte vara nöjd? Jag blir missnöjd för att jag blir så påverkad av vad alla andra tänker och tycker. Men varför ska andra tycka så j*vla mycket, när man redan har det så himla bra?

Därför har jag slutit fred med mig själv och slutat tänka på vad alla andra tycker. Visst jag kan ta emot goda råd, men det behöver inte betyda att jag behöver följa dem, för att andra tycker att jag ska leva på ett annat sätt.

Jag har absolut inget att klaga på just nu  i mitt liv, så kom inte och säg att det inte duger!

För tyvärr är jag en person som alltid tänkt på ALLA ANDRA före mig själv....



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Linnéa 

Man ska inte lyssna ett skit på vad andra tycker att man ska göra.. Vaffan, du ska vara jäkligt glad att du har ett jobb, att du kan försörja dig och slipper bråka med arbetsförmedlingen osv osv osv..

Och gillar man att jobba kväll ¨så är det väl skitbra om man får göra det?:)

Jag har också lyssnat på tok för mycket på andra och aldrig vågat säga ifrån, det är nåt jag tränar på.. Vi får se om jag någonsin lyckas be dom hålla tyst och minda their own business!!:)


2011-02-03 / 13:11:40
Blogg:


Evelina 

Åh va roligt att ni fått upp tapeterna nu! Vi måste komma någon gång och se hur det ser ut!! :)



Men fy för att bo i Stockholm säger jag bara! Inte för att jag har gjort det men man blir ju knäckt efter en helg där! Och vadå Alla har 7-16 jobb? Mina föräldrar kanske men vem mer? :P Och vem orkar gå upp tidigt 5 dagar i veckan? Och skulle alla ha 7-16 jobb så skulle inte världen gå runt längre, vill inte dom människorna kunna åka in på akuten mitt i natten om något skulle hända, eller ta en hamburgare på Frasses efter krogen, eller ens gå på krogen för den delen? Det skulle aldrig hända om folk jobbade månda-freda 7-16! :P

Precis, skit i dom! Du lever de liv som DU vill leva, vill du ändra på nått så gör du det för DIN skull och inte för någon annan! :)


2011-02-03 / 21:59:18
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/


Emelie 

Klart du ska bo kvar i Skellefteå och klart du ska fortsätta på Xzakt om du trivs! Att man trivs är det viktigaste med ett jobb, dessutom har du ju inga gigantiska studielån som ska betalas tillbaka. Jag får ofta höra att jag är konstig som pendlar till umeå i stället för att flytta dit, men jag trivs här och har ingen lust att flytta dit just nu i alla fall. Hatar att folk ser ner på en bara för att man inte vill bo i Stockholm eller London, tror inte dom är lyckligare än mig för att dom bor/bott i en storstad. Det väl inte antalet krogar som gör en lycklig :)Skit i vad folk säger och gör som du själv känner!


2011-02-04 / 14:47:34
Blogg:


Mirjam 

ELLER HUR!!! Folk blir så förvånade när jag säger att jag trivs i Skellefteå och aldrig skulle kunna tänka mig att flytta utanför västerbottens gränser. Vad är det som är så coolt och rätt med Stockholm? Man vill ju inte flytta ifrån sin familj!!! Eller jag vill då inte det iaf, vill nån det så får dom väl göra det men varför är man feg eller dum eller tråkig bara för att man vill stanna? Vad lycklig man är då man kan nöja sig med det lilla och inte behöva åka jorden runt eller ha det tuffaste jobbet för att vara tillfreds!



<3 till dig för det här inlägget!



För övrigt så MÅSTE vi ses snart igen, jag vill se tapeterna irl! ;)


2011-02-04 / 22:44:00
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: