11/2 - 11 - Kämpar

2011-02-11
02:33:25
Jag hör Jimmys snarkande ljud från sovrummet - medan jag kämpar för att hålla mig vaken

Man kan ju undra varför, men jag ska ut och jobba natt i morgon och om jag då inte vänjer mig med att vara vaken på natten kommer det att vara jobbigt...Men jag ska nog gå och sova strax i af - börjar bli lite vääl trött, plus att jag får ju besök i morgon av bästa Emelie klockan 13.00 och man vill ju vara pigg och alert då =)

Jag och Jimpo har haft lite filmkväll i kväll, men alla for redan klockan 22.00. Då tog vi tillfället i akt att prata lite. Bland annat om vår 5-års-dag. Man kan ju tycka att det är lite fjantigt, men jag vill verkligen göra något då.
Har fått lite förslag här på bloggen t.e.x spa och hotel-övernattning. Tyckte först att det var jättebra förslag, då det är saker vi aldrig gjort förr. Kollade först lite på hotell och så, verkade vara vettiga priser.

Men helt  plötsligt började jag känna mig så plågsamt negativ att det inte är sant. 
När jag började tänka på alla alternativ som finns för en romantisk dag började dessa tankar snurra runt i huvudet:

Hotel= Ett ställe att sova på. Alltså kan man lika gärna sova hemma.
Shopping=Shopping. Un everyday experience
Spa= Dyrt som f*n - t.e.x 80 min massage, 1200 för två pers. Vad göra resten av helgen?
Äta på restaurang = gott att äta mat - men sen då? Vi brukar oftast bara äta och sen fara vidare. Och äta brukar ta ungefär en kvart...
Ta ett glas vin = Varför ta ett glas vin när man kan dricka vatten eller läsk om man ändå inte har tänkt att bli full?
Ta fler glas vin = Varför bli full när det bara är vi två? känns ju ganska meningslöst...

Ja ni hör ju hur det låter. Jag vill verkligen att det ska bli romantiskt.
Men vi brukar inte vara speciellt bra på det området... =( Min andra tanke blev att man kanske borde hitta på något med många? Men då är det ju inte som att vi firar bara VÅR 5-års dag? Jag känner mig så förvirrad...
Jag hoppas verkligen att min negativitet försvinner. Men vad gör man egentligen som ett par...
Vad ska man göra för att få allting att kännas speciellt, och inte vardag som alltid?

Varför känns allting helt plötsligt så meningslöst?

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Therese 

Hotellweekend brukar väl innebära att man hittar på saker i den stad men är i, inte bara ugglar på hotellet ;P haha.


2011-02-11 / 05:41:16
Blogg: http://lipstickkiller.blogg.se/


Emelie 

hmm... förstår hur du tänker. Vi får hjälpas åt att hitta på något när jag kommer! Vi ses senare ;)


2011-02-11 / 09:41:09
Blogg:


Sara - Ensamstående mamma 

Kan ni inte bara laga en riiiiktigt god mat OCH ha tvspel- och datorförbud en hel dag och kväll? Så ni ägnar er åt bara varandra.. eller så gör ni barn :)


2011-02-11 / 12:26:48
Blogg: http://dolphin.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: