Varför blir folk Hitler när man säger att man är vegetarian?

2011-08-23
21:49:34
För att få vara vegetarian så måååste man alltid ha värsta anledningen till det.

Man kan inte bara få vilja vegetarian. Det är ju inte direkt så att jag TVINGAT mig själv att vara det. Typ att jag SAKNAR kött på något sätt? För det gör jag inte. Jag mår bättre både pyskiskt och psykiskt när jag inte äter kött.
Jag blir äcklad av kött, det smakar äckligt och ser äckligt ut.

Och är det konstigt att jag inte vill äta kroppsdelar av döda djur?

"Men vaddå du äter ju ägg?"
"Ja?"
"Ja ägg är ju döda djur!..det är kycklingar!"
"Ägg är ett obefruktat ägg...inte mer än så"
"Nää, men det är fortfarande en början på ett liv"
"Okeeeej..så mina ägglossningar som jag har en gång i månaden är alltså ett missfall...eller kanske en abort?"

Äggen kommer ju ut vare sig man vill eller inte. Ska man bara låta dom ligga eller ska man ta hand om äggen?
Sen att hönsfarmar inte är så j*vla bra, man får helt enkelt se till att köpa ägg från gårdar med frigående höns :)

Nää fortfarande, det är kött och blod som äcklar mig. Och jag mår psykiskt dåligt av att ens titta på kött. Låt mig vilja äta vegetariskt om jag nu mår bra av det. Och sen snack om dubbelmoral hit och dit, det struntar jag i, jag VILL INTE äta KÖTT


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: