Otaku-chan vs. Shojo-manga

2011-09-01
00:03:14
Ännu en serie ... ;)

Karaktärer:

Asami -(Kallas Assa-chan*) av Tsukasa) En riktig otaku*) med noll intresse för sport, mode och killar. Hon ägnar i stället flera timmar framför tv-spel, anime-serier*) och läser massor med Shounen-manga*).
Tsukasa -  Social tjej som är besatt av skvaller och romantisk shojo-manga*).
Kyo - (Kallas Kyo-chan av de allra flesta) Social, snäll, snygg och trevlig. Han är duktig på det mesta och att han är populär är inte så konstigt.
Neji - Kyos bästa poolare.
Hanami - Kyos flickvän
Sami, Lee, Maya - Tre av de mest populäraste på skolan, Kyos nära vänner.

Ordlista:

Otaku* = Kan vara en tjej eller kille som har ett överdrivet(nördigt, besatt) intresse för något som t.e.x en film, ett märke, en serie, spel m.m..(Engelskt ord, fanboy/fangirl)

Shounen-manga* = En pocket/serietidning med inriktning action/äventyr

Shojo-manga* = Tjejpocket/serietidning, kretsar ofta kring romantik och skol-miljö

Anime-serie* = Anime är en tecknad film eller serie baserad på en manga eller ett spel.

DS* = Nintendo DS - bärbar spelkonsol(en nyare variant av Gameboy)

(Kyo-) chan* = chan kan man säga i stället för san, ett ungdomligare sätt att tilltala någon.(San = ungefär Herr eller Fru)  
Chan skulle kunna översättas till "Lilla söta" därför mer vanligt att det används till tjejer.
Kun är den killiga motsvarigheten. Att folk kallar Kyo för Kyo-chan är mer för att reta honom då han har ett fint ansikte(Typ som Pretty boy)

Gruppdejt(Gauken) = precis som det låter, man drar ihop ett gäng i det syfte att de inblandade ska lyckas hitta en pojkvän/flickvän. Väldigt vanligt i Japan.






Kapitel 1.

Möt Aisawa Asami. Hon är 16 år gammal. Hon sitter på skolan utanför klassrummet. Och spelar DS.

En röst: ASSA-CHAN*!!!
Asami tittar upp från sitt DS*.
Rösten: Vad har jag sagt om att skolka från klassaktiviterna?
Asami: Men, jaaa, Tsukasa....vi bestämmer ju bara vem som kommer att bli klassrepresentant...

Möt Tsukasa Mayuka. Hon är 16 år gammal. Social, sprallig. Och irriterande..
.
Tsukasa: Det är viktigt att ALLA är med och bestämmer. Speciellt de som är NOMINERADE...
Asami tittar upp från sitt DS igen med en besvärad min.
Asami: Ehh... Vad menar du?
Tsukasa tittar nedanför trappan.
Tsukasa: Gaaah!! Titta Assa-chan! Det är det bedååårande paret, Kyo-chan och Hanami-chan!!
Asami: Aha...?
Asami är väääldigt ointresserad.
Tsukasa: Kyo-chan är verkligen den snyggaste på skolan...Håller du inte med, Assa-chan?
Asami: Ska jag säga någon som är snygg?
Asami visar upp sitt DS och pekar på en av spelkaraktärerna.
Tsukasa: Vilket trams! Du borde verkligen få uppleva RIKTIG kärlek, Assa-chan!
Asami: Haha, tro mig jag har allt jag behöver precis här!
Tsukasa: Hörrö, din lilla Otaku*), du och dina shounen-manga*) och tv-spel...JAG HAR DET! Du borde gå på en Gruppdejt*)!!
Asami: ....Jag kommer ALDRIG att gå på en Gruppdejt......
Tsukasa: Om du inte går på en Gruppdejt ser jag till så att du blir vår Klass-representant!
Asami: Och hur ska det gå till hade du tänkt?
Tsukasa: jag har faktiskt nominerat dig?
Asami: Haha, okej? Jag SLÅR VAD om att jag INTE kommer att bli klassrepresentant..
Tsukasa: Så du säger att du LOVAR att gå på en Gruppdejt om du blir vår klass-representant?
Asami: Visst visst...
Asami fortsätter spela.

Senare:

Läraren: Och vår nya klass-representant är - Aizawa Asami! Stor applåd!
Asami: "...........Och hur gick det här till?"

På kvällen:

Asami är på väg till sin Gruppdejt. Hon pratar i telefonen med Tsukasa.
Tsukasa: Och försök inte att undvika att gå dit, jag kommer att ha spioner där serru!
Asami: Varför följer du inte bara med, det är väl lättare att hållA koll?
Tsukasa: Hur skulle det se ut? Jag har ju faktiskt POJKVÄN!
Asami: Så som du tjatar om Kyo, skulle man inte kunna tro det...
Tsukasa: Han är bara ögongodis! Så det så!

Asami lägger på,  går in och ser en hel hög med folk.
Asami:" Tsukasa är verkligen en sadist, hur har hon tänkt att jag ska lyckas smälta in här? Jag sätter mig vid chipsskålen där borta, trycker chips i en halvtimme sen går jag till spelhallarna"

Asami sätter sig vid chipsskålen, tänker ta ett chips då hon plötsligt ser ett välbekant ansikte, som dessutom sitter väldigt nära.





Asami" KYO???!! Vad gör HAN här? Borde inte han vara med sin flickvän, i stället för en Gruppdejt? Han ser rätt...yngklig ut"
Asami ser då att Kyo fått syn på henne.
Asami: "FAAAn, nu såg han att jag stirrade! Nu måste jag ju hälsa annars tror han att jag är någon slags stalker!"
Asami försöker le lite krystat.
Asami: Ehm...hej?
Kyo: Hej...du går på min skola va?...
Asami: Jaa! Faktiskt! Paralellklass!...Aisawa Asami!
Kyo: Jag heter...
Asami: Jag vet vad du heter...
Kyo: A-ha?
Asami: Allså, tjejerna i klassen pratar mycket om dig och så ehm..om du fattar?
Kyo nickar.
Kyo:  4 veckor sen...
Asami: Huh?
Kyo: jag antar att du undrar vad jag gör på en Gruppdejt, när i princip alla vet att jag varit tillsammans med Hanami?...Vi gjorde slut för 4 veckor sen...
Asami: Va? Så länge sen? Men ni verkar ju fortfarande umgås...?
Kyo: Hanami ville ha det så. Att vi fortfarande är bra kompisar.
Asami: men det är väl bra? Ett bra uppbrott kan man säga?
Kyo: Hon var otrogen mot mig...
Asami ser chockad ut.
Asami: Men det är ju bara fel! Varför vill du då fortfarande umgås??
Kyo: Jag antar att jag inte kan vara arg på henne...
Asami: För att du fortfarande har känslor för henne?
Kyo nickar.
Asami: Jag förstår...
Det kommer en tjej och sätter sig vid Kyo. Tjejen tittar på Asami.
Tjejen: Äre lugnt om jag lånar han ett tag? Vi andra vill ju också lära känna honom! Kyo tittar runt.
Kyo: Ledsen, men vi skulle precis gå! Eller hur, Asami?
Asami blir chockad.
Asami"Ja varför inte, nu har jag en anledning att sticka ifrån det här eländiga stället!"
Asami och Kyo rser sig upp, tar på sig jackorna och går ut.
Kyo: Vill du göra något?
Asami: Nu?
Kyo: Ehm..ja?
Asami: Okej...jag hade ändå tänkt att dra till spelhallarna...
Kyo: Då säger vi spelhallarna!

På vägen:

Kyo: Vad gjorde du där egentligen? Det såg inte direkt ut som att du var där - av egen fri vilja.
Asami: Jag förlorade ett vad...dumma jag, jag är en riktig tävlingsmänniska, vad kan man göra?
Kyo: Haha, jag blev också i princip dit-tvingad av min poolare Neji. Han är så less på att jag fortfarande umgås med Hanami.
Asami: ...
De är framme vid spelhallarna.
Kyo: Vilket spel ska vi ta då?
Asami: Du får välja...Jag brukar spela i princip alla...
Kyo: Du är här ofta alltså?
Asami: Japp! Jag är inte speciellt bra på annat, som sport t.e.x...
Kyo: Haha, nu har du fördomar. Bara för att JAG råkar vara duktig på sport betyder det INTE att jag är sämre i spel!
Asami: Men då så! Visa vad du går för!

Kyo väljer ett fotbolls-spel. Det han inte var riktigt beredd på var att han skulle förlora 16 gånger i rad(!)
Kyo: Nu vet jag inte om jag kan fortsätta skylla på att du har tur...Jag orkar inte förlora nå mer. Vi går och tar en slush!
Asami: Haha, okej!

De går fram till kassören.
Kyo: Vilken vill du ha? Jordgubb eller?
Asami: Njaa, päron helst!
Kyo: Okej! 2 päron tack!
Kyo: Hanami tog alltid jordgubb så jag tänkte att eftersom att du också är tjej så kanske...
Asami: Bara för att man är tjej så betyder det inte att vi tänker samma saker...Jag tror nog att du förstått att jag och Hanami-san är från helt olika världar..
Kyo: Jo...ni är faktiskt helt olika...
Asami börjar leta efter pengar i sin plånboken.
Kyo: Nämen, jag bjuder! Killarna bjuder alltid tjejerna!
Asami skiner upp.
Kyo: Vad?
Asami: Du behandlar mig som en tjej!
Kyo: Ja, du är ju en tjej...?
Asami: Haha, det är få som inser det!

Asami ler. Hon får fram ett leende som gör att Kyo blir alldeles till sig. Han rodnar och håller på att tappa slusharna.



Senare:

De har precis druckit upp sina slushar.
Kyo: Haha, jag trodde faktiskt inte att den här kvällen skulle bli särskillt kul..
Asami: Inte jag heller...
Kyo: Vi borde umgås så här igen!
Asami: Ehm..okej?
Kyo: Ja? Typ i morgon? Efter skolan, vad gör du då?
Asami: Inget, haha!
Kyo: Toppen, då ses vi då? Jag väntar på dig vid grinden!
Asami: Okej!
De vinkar hejdå tillvarandra och skiljs åt.

Slut på Kapitel 1.

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: