Och så kommer den krypandes...

2011-04-29
01:35:14
..sådär 01.00 på natten när man ska sova...ångesten med stort Å. Great....

Det var ju länge sen sist nu tycker jag, som jag haft svårt för att sova p.g.a ångest. Men jag vet att det började lite smått förra helgen. Den där känslan i magen som säger att allt egentligen inte är som det ska.

Tankar som virvlar runt i huvudet som gör att ALLT är kaos. Duger mitt liv? Duger JAG?
Är det inte lite fel på mig ändå? Jag är ju trots allt inte ens kul att umgås med.
Jag kanske bara duger för att jag har pengar? Jag är ju inte speciellt rolig. Jag är väldigt irriterande. Jag fattar inte skämt. Inte ens mina egna....och ingen annan fattar dem heller.

Inte vill väl någon höra när JAG pratar?. Jag är ganska ointressant. Så varför babblar jag så? Varför har jag den här känslan i magen medan jag pratar? Jag förstår inte heller vad jag babblar om och varför jag inte kan vara tyst i en sekund. Och varför måste jag ha KONSTANT bekräftelse och uppmärksamhet? Och om jag inte får det vad händet då? Allt kollapsar och jag känner mig ensammast i värden. Ensam och olycklig.

Och om jag skulle försöka förklara, skulle man lyssna? Skulle nog bara bli tjatigt och tråkigt...
När jag har så många underbara vänner omkring. En familj som alltid ställer upp. En underbar pojkvän samt ett stabilt liv. Varför kommer den då?

Ångesten....



               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Men Anna, sånna där tankar ska du inte tänka.. Du duger precis som du är, mer än väl! Du är en underbar människa, omtänksam, rolig, social, barnkär, givmild, varm, ja du är en så genomsnäll och under person. Och det hoppas jag att människor omkring dig också ser och förstår som jag gör!



Jag är så glad att Jimmy har träffat dig, ni passar verkligen tillsammans. Och att ni träffades har ju lett till att jag och Jonah får ha dig i våra liv lite också, och det är jag så glad över. Jonah pratar fortfarande om dig och Jimmy sen vi sågs sist. Både jag och Jonah tycker om dig jättemycket :)



Slå bort dom där dumma tankarna du har nu, nu på en gång Anna! Titta dig själv i spegeln och säg till dig själv att du duger precis som du är och att du är en underbar människa!



Kramar


2011-04-29 / 10:01:55
Blogg: http://dolphin.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: