Håret är en väldigt liten uppoffring...

2011-04-05
18:51:31
När man heter Anna Wikström så får man lixom inte vara rädd för att misslyckas...


Jag gillar lixom att prova saker....Testa, se om det funkar. Jag exprimenterar gärna med saker och ting.
Mat och efterrätter bland annat. Vill gärna göra saker gott OCH nyttigt och så tänker jag "Det där borde funka" Och så testar jag - utan att tänka på konsekvenserna....för att det misslyckas ganska ofta. Och så får man slänga typ allting och så tänker man "det där var väl lite onödigt?" Samma sak gällde körkortet. "Det där borde jag ju prova"....9000 spänn åt helvete...och jag kom inte ens till halken. (det är nog därför som ett körkort inte är prioriterat just nu för jag känner inte för att slänga 9000 till i sjön...)

Men något jag som jag faktiskt KAN offra till alla mina galna idéer är mitt hår. "Det växer ut" är mitt argument.
mitt hår har fått vara med om det mesta. Och folk förstår inte HUR jag kan bete mig som jag gör med mitt hår:

Kompis1
:"Anna, du vet väl att färgning inte är bra för håret? Det kommer att GÅ AV innan du är färdig..."
Jag: "Det växer ut"

Kompis2:"Anna, du kan ju inte klippa håret med köks-saxen, det kommer att se förtaskigt ut"
Jag: "Det växer ut"

Sen gör jag det bara. Klipper och bleker och färgar och Gud vet vad. Ibland med mindre lyckat resultat.

Kompis3: "Du är mörkhårig - inte en chans att du får luggen vit, det blir gult"
Jag: "Hmm, men jag vill ändå prova....."
Kompis3: "Jo, du brukar ju vilja göra det. Aja, om du misslyckas med att få den vit kan du ju alltid färga det svart sen"
Jag: "Men jag vill ju HA den vit.

Sen färgar jag luggen....den blev gul. Oväntat?




Så min plan med att få den vit är förstörd för alltid.....eller hur var det nu då??

Jag vet att blekning inte är bra för håret. Det slits så förbannat att det tillslut går av....men jag ville ju så gärna ha den VIT...så nu så där 5 blekningar senare - har jag ÄNTLIGEN fått mina drömmars frisyr(for now)

Ljusrött hår med VIT lugg! Hur länge jag är nöjd återstår att se, och frågan är ju vad nästa projekt blir. I can't wait! (And neither can't my hair!)












               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: