Diagnos någon?

2011-04-29
11:38:50
Idag känns det mycket bättre. Jimmy hittade mig sittandes i fotöljen halvt vaken halft sovandes och han bad mig gå och sova i sovrummet. Han frågade vad som hänt och jag sa bara att det var lite ångest. Som vanligt.
Inget att oroa sig för. Det går över. För det gör det ju efter ett tag. Men  Jimmy sa att jag fick gråta, och då gjorde jag det. Grät mig till sömns. Att gråta är bra för då får man ur sig allt. Dock förstod Jimmy hur jag kände.

För han känner precis likadant.

Och det har jag ju faktiskt listat ut. Men det spelar ingen roll hur många gånger jag frågat hur han mått.
Han säger inget. Gråter inte. Och det handlar inte om att han inte kan gråta för att han är kille för att han grät ju i går. Men han grät för att han såg MIG så ledsen. Han grät inte för sin egen skull. Sin EGEN ångest.

Han påstod helt enkelt att han var van...van att ha ångest. Typ som att det var en del av honom och hans personlighet. Att det inte skulle gå att ta bort...

Frågan är ju dock VAD man lider av. Är det borderline? Asberger? manodepressiv?
För NÅGOT är det ju? För varför beter jag mig så konstigt ibland? Varför är jag så himla trög?
Och varför slutar det med att folk kan bli så sjukt irriterad på mig? Och så går det runt sådär i en härlig karusell...

Eller är jag helt enkelt en av många vanliga Svenssons som lider av ångest - HELT UTAN ANLEDNING?







               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Du kanske kan gå och prata med någon så du kan få en diagnos och eventuell hjälp? Både du och Jimmy kanske? :)


2011-04-29 / 11:48:33
Blogg: http://dolphin.blogg.se/


Emelie 

Finaste Anna... jag önskar jag kunde skaka dom där tankarna ur dig för du är en underbar människa precis som du är. Du kan alltid ringa mig!! Annars vet du ju att ungdomshälsan finns ifall du/ni vill prata med någon utomstående...


2011-04-29 / 21:48:49
Blogg:


frida 

Gumman! Om du ändå kunde förstå vilken underbar människa du är. Varje gång vi ses så finns det ingen som gör mig gladare, du är helt otrolig. Alla har saker de bär med sig, saker de tänker på, mår dåligt över, har ångest över och allt möjligt annat man skulle kunna skriva här men det jag vill komma till är att ifall man känner att det "tar över" ens vardag så måste man reda ut det. Mycket som hänt mig tidigare i livet kan trycka ner mig så oerhört mycket än idag och det tror jag är för att jag inte tar tag i det och reder ut det. Om det är något så är jag inte längre än ett samtal bort och har alltid tid att lyssna. Puss!


2011-05-03 / 00:01:12
Blogg: http://fridaed.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: