Jag och manga/anime

2010-10-01
01:45:58
Man kan kanske tro att jag är en sån där nörd som ÄLSKAR ALL MANGA I VÄRLDEN.
Jo jag erkänner. Jag är nörd. Och jag älskar manga/anime.

Dock läser jag mer manga än vad jag ser på anime nu för tiden. Och förklaringen är helt enkelt så att den manga som BLIR anime, inte faller mig i smaken...oftast.

Jag är stenhård, när det gäller manga och anime. Jag dömer mangan from it's cover so to speak.
Jag läser inte mangan om det ser ut på ett visst sätt.
Jag kan titta på en opening direkt och sen veta att "den här animen kommer jag inte att röra"

(manga= det man läser, anime= Det man ser på tv)

Jag ska försöka förklara lite granna:

Ser ni dessa två bilder? Ser ni skillnaden på dem?






Den övre: Ja tack.
Den nedre: Nej tack.

Förklaringen? olika genre!
Det som är oroande dock, är den nedre varianten en mer populär genre inom manga/anime.

Oftast shounen, komedi, lite ecchi, lite harem...
Den övre varianten inom manga/anime är mer rare.
Då måste man i princip plocka bort all slags komedi.

Jag läser dock en manga just nu som heter Code Breaker. Sjukt bra ritat, if you see what I mean!
Även i denna finns lite komedi, även om det kretsar kring allvarliga saker.

En bild från mangan:



Jag hoppas att ni då vet vad för slags manga/animne JAG gillar, och inte tror att jag gillar vadsomhelst SOM T.E.X FÖLJANDE:



Så med andra ord:












               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: