Det här med...Hora

2010-09-17
00:13:24


Idag blev jag faktiskt kallad för hora(!)
Jag gick själv in mot stan...helt plötsligt sticker nåra killar ut från en fönster på en bil och skriker "HOOOOOOOORAA!!!!"
Sen sticker de in skallarna igen och skrattar hejdlöst.

Först brydde jag mig inte då jag inte trodde att det var riktat mot mig.
Men sen kom jag ju på att jag var den enda som syntes inom räckhåll.
Plus att de tittade ju faktiskt på MIG...

Då blev jag faktiskt ganska förvånad. Började genast(omedvetet förstås) överanalysera situationen.
"Var det något jag gjorde? Är det håret? Kläderna? Kanske Pacman väskan som gjordet?"

Men egentligen var det nog inget jag gjorde. Jag gick. De körde förbi. Killarna såg sin chans.
"Det där gjorde vi bra, grabbar!"

Fattar inte vad det är med folk och ordet "Hora" Det är ju inte direkt så man tar åt sig.
"Nej killar! jag jobbar som telefonist! Ni har FEL!"

Tjejer är också duktiga på att använda ordet "Hora". (Bakom ryggen förstås, eller anonymt på en blogg)
"Såg du? Hon har färgat håret blont! Vilken hora!"
"Fan, HON blev tillsammans med Snygg-Micke!..vilken j*vla hora!"

Förstår inte varför folk gillar att använda ordet.
Varför det ska vara så roligt att kalla helt okända, random människor för det?

Grabbarna som körde förbi mig kanske går igång på det?
Och får av någon konstig anledning inte kalla sina flickvänner för det(!)
"Snääälla älskling, kan jag inte få kalla dig Hora idag? Bara IDAAAAG?"

Jag har själv nästan aldrig blivit kallad för hora på det där sättet tidigare, som jag blev idag.
Det enda jag kan komma ihåg var när jag var typ 15 och spelade fotboll i ett kill-lag.
Vi vann, och en av killarna i det motsatta laget tittade på mig och sa "Hora"

Jag tyckte det var lite lustigt och sa det till en av mina medspelare. Tyvärr så hörde tränaren det, och tog det på största allvar, och han ville att killen skulle be om ursäkt. Jag tyckte att situationen blev högst otrevlig. Jag började snabbt fundera över om jag verkligen hört rätt, eller om han kanske sa det som en slags svordom, helt allmänt för att de förlorade.

Jag låste in mig på toaletten och grät en skvätt, och kom inte ut förrän laget hade åkt därifrån...
Tänka sig att helt plötsligt var det jag som fick skuldkänslor, fast det var han som sagt något dumt.
Antar att det är så vi fungerar...



Så här ser HORAN ut idag...


               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Annicat 

Det är inte lätt att förstå sig på folk och deras ordförråd ibland:S


2010-09-17 / 22:15:53
Blogg: http://mangaandart.blogg.se/


Ewe 

Hahaha tack Anna, jag fick mig ett gott tvärskratt när jag läste "Nej killar! jag jobbar som telefonist! Ni har FEL!" :P



Lagomt moget av dom :P


2010-09-17 / 23:31:10
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: