Rouge Galaxy

2010-10-05
19:24:18







Nu är det färdigspelat för min del! Det känns både bra och dåligt på samma gång.
Rouge galaxy har gett mig blandade känslor.


När det kommer till orginalitet så är det i princip obefintligt. Men jag gillar just sådant som rouge Galaxy bjuder på.
Dock så hamnar det bara i skymundan som "kopia" för fantastiska RPG.
Men det har gett mig väldigt mycket spelunderhållning i alla fall.

Blanda lite från Skattkammarplaneten tillsammans med en typisk japansk story kring en kille med "spretfrisyr" som ska rädda världen så får du fram Rouge Galaxy.

När det kommer till just spelbarhet är detta ett bra spel. Jag älskade stridssystemet och levlingsstemet.
När det nytänkande men samtidigt inte så förbannat invecklat som det kan vara ibland.
Och att man kan "sythezisa" vapen och även maxa dem, har jag inget emot, ÄLSKAR sånt.

Problemet i spelet ligger i karaktärerna - i storyn. Det blir ojämt. En del gubbar lär man känna för lite - andra för mycket. Och så var slutet en besvikelse för mig(som så många slut tyvärr brukar bli)

Men betyget blir  :

7/10


När det kommer till karaktärs-designen hittar jag inget origniellt. Tänker bara på andra RGP jag spelat, som dessutom gjort mer "impact" på mig. Man kan även hitta dessa karaktärer i anime/tv-spel you name it.

Några exempel:











               k o m m e n t e r a
               Intressen^^ | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: