Plågsamt?

2010-10-20
15:46:32
Även om jag tycker att det är oerhört plågsamt att stiga upp klockan 05.00 på morgonen...

Jupp, jag är inte en morgonmänniska. Spelar i princip ingen roll NÄR jag går och lägger mig - det är fruktansvärt för mig att tvinga sig själv vakna tidigt. Och man intalar sig att det bara är tillfälligt - tröttheten, och att man blir piggare sen.
Men det är jobbigt  -HELA DAGEN! I alla fall på jobbet.

Men trots allt det där jobbiga finns det trots allt ett ljus i allt mörker. Och det är såklart Jimmy.
Killen jag spenderar mitt liv med. Han jobbar ALLTID tidiga pass, så han stiger ALLTID upp vid 05.00 - 06.00.
Och nu - den enda veckan jag jobbar tidigt. Kan jag och han sitta och avnjuta en frukost tillsammans.

Jag ser ut som en zombie - mitt hår står åt alla håll. Men ändå sitter jag och tittar på den trötta varelsen mitt emot mig. Han försöker doppa mackan i tekoppen. Han svär lite för att muggen är för liten.
Och jag bara tittar. Och tänker på vilken fantastisk och perfekt varelse som sitter mitt emot mig.
Klockan 06.00 på morgonen - och gör så att min dag inte blir lika jobbig.




By the way har den lilla token satt vår fina tavla - hängandes på våra garderober O__o Jag frågade hur han tänkte där - då jag helst vill KOMMA IN I GADEROBEN också. Han menar att det bara att ta bort den då...
Och dessutom tyckte han att det skulle vara coolt - och när det kom besök så skulle de utbrista "Wow, vad fint att ha tavlan här - va smart!

Dock hade vi besök i helgen som tittade på tavlan direkt och frågade: "Varför har ni tavlan hängandes på garderoben?"

1 - 0 till MIG!




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: