Det här med...städning

2010-10-18
15:59:29


Precis när jag kom hem skulle jag titta till den bärbara datorn. Då inser jag att modemet inte är på.
Därför inger jag Jimpo och frågar om det är meningen.
Till svar fick jag  följande:

"Har du städat först?"

"WTF! Jag kom just hem!"

För att man inte ska gå runt i lägenheten och skära sig i armarna, bör man dammsuga minst en gång per dag(helst två) rensa kattlådan(naturligtvis) diska bort, plocka bort sakerna m.m. hemma hos oss.
Detta p.g.a vi har katter hemma(jag vet vi får skylla oss själva)

Men jag VILL INTE städa när jag just vaknat och vet att jag ska på jobbet om två timmar.
Jag vill inte städa när jag nyss kommit hem klockan 22.30 på kvällen.

Men jag tycker om att städa när jag får pyssla. När jag är själv hemma, då jag får städa, laga mat, tända ljus och överraska. Men jag kan inte göra sånt när jag jobbar de tiderna.

Jag tycker att Jimmy som jobbar normala tider, kan städa och laga mat åt mig!
Han kan pyssla och överraska mig med tända ljus. Men i stället sitter han vid datorn när jag kommer hem och så är han sur för att jag inte storstädade innan jag for på jobbet. Den städning som han gjorde var att plocka bort pyamasen som jag lämnade på golvet(jag tycker att den passar där, man hittar lätt igen den sen)

Vi bråkar väldigt sällan - men när vi väl gör det handlar det om att jag inte städar(fast det gör jag, jag klagar bara mera)

Men idag har jag faktiskt slutat vettig tid =) Känns riktigt bra. Jag hade den 3 meter höga disken i huvet som blev över sen gårdagens middag. Jag tänkte att nu j*vlar ska jag göra det fint hemma. Överraska Jimpo. Laga mysig middag. Tända ljus. Såg det framför mig :

"Åh vad duktig du är Älskling!
Vad fint du har gjort det!
Här jag har köpt blommor till dig för du är världens finaste flickvän!"


Men bara för att Jimmy var tvungen att vräka ur sig att jag borde städa före innan jag sitter vid datorn blev jag anti...

Suck...




Vår diskhög sen igår =P



Jimmys j*vla städ-schema...




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Ewe 

Haha nej de var ni inte! Vi har pratat tidigare om att åka och bowla med dom, därför kom det naturligt att jag tänkte på dom när vi börja prata om att åka och bowla :P


2010-10-18 / 18:19:08
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/


Sara - Ensamstående mamma 

Men shiiit, jag hade aldrig pallat att ha ett städschema.. Man städar när det behövs och när man har lust. Om man städar för att man är tvungen så blir man ju bara anti och det känns jobbigt :S


2010-10-18 / 18:39:19
Blogg: http://dolphin.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: