Det här med...klagan

2010-10-07
23:03:20


Ibland när jag läser bloggar tycker jag att det är väldigt roligt att läsa när folk "stör sig på" folk som klagar på olika saker. Hehe...Så när man "stör sig på" klagar man allså inte? Lite lustigt faktiskt...

Jag är faktiskt "the queen of complainments!" Jag ÄLSKAR att klaga. Mår alltid mycket bättre då!
Kanske inte så roligt för andra att höra mina klagomål i ochförsig men jag tycker lixom om att tänka på mig själv först och främst och andra sen.(Där har vi förklaringen till varför jag inte har så många vänner)

Hur som helst - till min poäng. Jag VET hur j*vla bra jag har det. Jag VET att jag i princip inte har något att gnälla på - om man nu jämför med hur ANDRA har det.
Men samtidigt, varför ska jag gå runt och ha ett leende på läpparna och en sång i mitt hjärta hela livet ut - bara för att jag vet att barnen i Afrika svälter?

Om jag klagar över att jag har lite pengar(fast jag har massor) så är det helt enkelt för att jag tycker att jag har det.  Seeen när man klagat färdigt inser man helt plötsligt att det inte är så farligt som det var.
Det jag menar är allså, om man inte får klaga och gnälla av sig på de mindre sakerna, hur blir man av med dom sen?

Om man inte klagar av sig, så går man bara och samlar ihop dom där små, små irriterande grejerna, stänger in dom i en liten hörna, sen kommer dom ut en vacker dag och då blir det en j*vla smäll.

Jag vet , att jag är i princip extrem när det gäller att klaga och bli besviken. Men de som känner mig vet att jag är så här, och om man då pallar det, så är det upp till en själv att umgås med mig eller inte. Och samtidigt är jag öppen för klagomål. Jag vill gärna att någon vän ska komma och "klaga av sig lite" hos mig, för att jag vet att hon eller han kommer att må mycket bättre sen =) Så de saker som "andra" anser är små, men man själv tycker att dom är stora. Ventilera ut det, så går det över!

Jag har bloggen för att få klaga lite, så slipper mina vänner/familj och pojkvän höra dem i mina ord,
för dom är INTE barmhärtiga ;)

Just nu klagar Jimpo på att jag inte tagit bort sommar-skorna från hallen...Han har tydligen stört sig på dem i 4 veckor nu och inte sagt något. Därför är han extra förbannad just nu. Bäst jag går och tar bort dom då...



               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Klart man måste få klaga av sig, annars går man ju och samlar på sig en hel del dålig energi.. och det går ju inte heller :P


2010-10-08 / 09:36:57
Blogg: http://dolphin.blogg.se/


Emelie 

Helt ärligt tycker jag inte du klagar mer än någon annan :) Vi är nog många som klagar över småsaker, jag gör det hela tiden... Så klaga på! Så länge man inte uppslukas helt av sina egna problem och glömmer bort att fråga hur andra har det osv... Och det tycker jag inte att du gör!


2010-10-08 / 10:47:15
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: