Witch Hunter Robin

2010-11-30
13:12:33
Witch hunter Robin, en anime i genre: Action, Mystery, Drama, Magic, Supernatural, Police

Häxor är individer med särskilda befogenheter, t.ex. ESP, telekinesi, tankekontroll osv (inte den typiska Hogwarts och potions).
Robin, en särskild Craft-användare, anländer från Italien till Japan för att arbeta för en organisation som kallas STN Japan Division (STN-J) som en ersättning för en av STN-J: s häx-jägare som nyligen dödades. Till skillnad från andra avdelningar i STN, försöker STN-J för att fånga häxor levande för att lära sig varför och hur de blev häxor i första hand.

Att jag skulle föredra den typen av animation som denna anime bjuder på är föga förvånande. Jag önskar verkligen att alla anime kunde vara så här väldgjoda. Dock kan jag ju inte bara döma serien på dess välgjordhet, då handlingen tyvärr gjorde mig besviken. Serien upprepade sig i flera avsnitt, och blev inte intressant och spännande förrän i avsnitt 15.

Först då kunde jag kalla serien riktigt bra. Även om karaktärer som Robin och Amon behöll mitt intresse genom hela serien, blev jag grymt besviken på slutet också.

Men den hamnar ändå inte i kategorin dålig, så jag ger betyget till serien:

3/5


               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: