Varför så klen? =/

2010-11-24
15:47:49
Idag har jag varit riktigt duktig

Typ städat och rensat flera timmar i sträck. Har inte börjat julpynta ännu, men tagit upp lådan har jag gjort för att se vad vi har. Dock var vårt julpynt inte speciellt imponerande...har fått två jättefina ljusstakar av mamma och pappa, men det känns som att man ska ha mera =) Så vi åker nog till rusta i morrn för attse om vi hittar nå kul - lönen kommer ju i morgon!!

När jag nästan äntligen var klar med allt fick jag för mig att jag borde byta gardiner. Dock ligger gardinerna ihopvikta inne i skåpet - i skrubben(!)

I skrubben ligger saker och ting huller om buller, och för att komma längst in måste man leka "Fångarna på fortet".
Tyvärr gick det inte så bra för mig. Jag ramlade från en stol, och ramlade rakt på något som gick sönder(enligt ljudet). Har inte orkat se vad f*n det var, utan försökte komma mig därifrån...Fy f*n va ont det gjorde =(

Lär ju få ett fett blåmärke i af...plus att min tå helt plötsligt blev blöt. Måste ha satt foten i något otrevligt där inne.
Då slog det mig att det faktiskt är dags att rensa skrubben. Men det är mycket tunga grejer där inne, som jag inte klarar av att lyfta själv...varför är det så att Gud gjorde så att vi kvinnor blev de svagare?

När det är vi som får ideerna att lyfta, dona och rensa? Skulle bli väldigt förvånad om Jimmy en dag bara får för sig(på eget initiativ) att skrubben måste rensas. Atrt skrot ska slängas, och bäras ner till förrådet i källaren. Fatta om han gjort det en dag, när jag inte varit hemma. Jag skulle bli så lycklig.

Men jag vet att den dagen inte kommer att ske, utan ringde Jimmy direkt efter att jag ramlat för att säga att vi måste rensa skrubben. Han frågade naturligtvis varför, och jag svarade med ynklig röst "Jag har gjort mig illa!"
Så jag hoppas vi kan göra det nu i veckan så jag slipepr ha det hängandes över mig...

Nu ska jag i af duscha sen ska vi fara och handla.





               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: