ARRRRRRRRRRRRRRRG

2010-11-11
22:52:21
När det gäller julen är vi bara få som kan jobba då. Vi har inte fått några speciella mail där vi ska skicka in våra önskemål eller någon ting. När vi frågat efter hur vi ska gå tillväga har vi bara fått veta att vi ska vänta på att vi ska få information.

Vi har väntat. Utan resultat. Eller jo, vänta lite nu? VISSA har redan fått(!) De har blivit tillfrågade om NÄR och HUR de kan tänka sig att jobba. De har gett sina förslag. Schemasnubben har samlat ihop dem i en liten påse, och livet har gått vidare.

Sen vi andra. Som sitter helt clueless får sen höra av kollgegor att de blivit LOVADE att få jobba vissa dagar som de kunde. JAG= RASANDE och går med raska steg mot Schemasnubben och frågar vad som händer.

Han säger bara att han frågat runt lite, tagit emot lite förslag och inte lovat något alls.
Ändå såg jag ett schema framför mig. Mitt namn satt på JULDAGEN(!) Den dagen jag INTE ville jobba.
Jag grinade lite och skönk ner på bordet. Schemasnubben sa: "Lugn bara, inget är bestämt än"
"Bra", sa jag. "Då önskar jag att jobba nyårs 12 timmar!"
"Njaa", säger Schemasnubben då. "Det är redan taget"

Intressant. Så inget är lovat? Men något är taget? Det går lixom inte ihop.
Jag blev väldigt misstänksam och pratade ihop med resten av gruppen om hur de ville jobba o.s.v.
Varken Evelina eller Nina hade fått någon förfrågan om hur de ville jobba. Evelina hade då mailat till Nils och frågat varför hon inte fått någon förfrågan från honom, och varför alla andra redan fått veta hur de skulle få jobba.
Han sa då att det enda han LOVAT var att de inte skulle behöva jobba julafton...
Jag måttligt irriterad tog saken i egna händer och gjorde ett eget litet schema:

Julafton          12 h Daniel          6 h:  -
Juldagen:       12 h Evelina         6 h: Nina
Annandagen:  12 h Alexandra     6 h: Madde
Nyårsafton:     12 h Emil             6 h: Anna
Nyårsdagen:    12 h Emil (Anna)  6 h: (Anna, Madde)

Alla blev glada och nöjda. Dock saknas ett 6-timmars pass på just det: Julafton.
Det passet som alla andra redan blivit lovade att slippa jobba. Det pass som antingen jag ,Madde eller Evelina måste ta, för vi hade inte blivit lovade NÅT! Vi hade inte fått någon förfrågan i förväg om hur vi kunde jobba.


Bara jag som tycker att hela upplägget är orättvist?


               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Emil 

Ja jag håller med Anna och jag förstår dig! Vi får fixa så detta blir bra för alla.


2010-11-12 / 06:32:41
Blogg:


Sara - Ensamstående mamma 

Men fy vad orättvist.. Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig med schemat, så att du och Jimmy kan komma till Vännäs på jul. Vore hur kul som helst :)


2010-11-12 / 10:10:09
Blogg: http://dolphin.blogg.se/


Ewe 

Men fy. Rätt ska vara rätt, alla ska väl få lika chans och man ska inte smyga bakom ryggen på varandra bara för att få som man vill! Illa! :(


2010-11-12 / 20:46:25
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: