Melodifestivalen

2010-03-06
21:19:29
Tro det eller ej - jag har ju faktiskt sett det - liiite grann i af.
I kväll är det den så kallade "Andra chansen". Jag personligen tycker ju att Andra chansen är lite bull då
de redan varit utslagna en gång tidigare av andra låtar.

Men i kväll så är det lördag, och det är ju inget annat på tv i alla fall. So what the heck.

Plus att några av mina favoriter råkade hamna här.

Som t.e.x Crusified Barbara med Heaven or Hell. De vann första omgången.

Sen har vi Orsa Spelmän. Jag fullständigt älskar deras låt! Om jag fick bestämma skulle de typ ta hem hela skiten.
De spöade också den bleka "Alexander Rydback"-wannaben, vars låt jag inte kommer ihåg.

Nää måtte nu Crusified och Orsa spöa sina motståndare, 2 melodifestival-veteraner, Jessica Andersson och Pernilla Whalberg.

Tyvärr har man ju erfarenheter av att de stora namnen går direkt till finalen...

Dock har vi ju en annan favorit tagit redan sig dit, tack och lov.

Tomotej  -Kom!

Jag vet - det är mycket fioler i år. Och vi vet nog vad det beror på.
Men vad gör man? Jag råkar vara en sucker för fioler.

Om ni förresten undrar vem jag senare kommer att välja om Crusified och Orsa skulle möta varandra, så säger jag att det nog inte spelar någon roll.
Så länge dom petar bort "de stora namnen". Tyvärr har ju ingen av dom någon större chans i den stora finalen.
Det finns ju en anledning till att de hamnade i den "andra" chansen...



Uppdaterat 21:52:

Fan...

               k o m m e n t e r a
               Musik | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: