16/6 - 10 - Sommarben

2010-06-16
20:42:16
Det märks att det inte hände rmycket här uppe, då det blir totalt ramaskri då vi fick ett litet jordskalv...

Jag kände av det igår när vi såg på film  -men jag är så van att det går bussar utanför lägenheten, och trodde att det var nån lastbil eller något som mullrade förbi. Esper blev skraj, och vår tavla i fönstret ramlade ihop - that's pretty much it.

Men det är ändå lite coolt - I guess. Man har ju inte så mycket annat att förundras över...

Annars har dagen varit händelserik må jag säga!! Vi åkte in till stan för att köpa(ännu en) cykelslang till Jimmys cykel med förhoppningar om att det ska passa. Sen gick vi runt på stan - fyndade lite fina shorts och tröjor åt Jimpo(och en tröja till mig för 50 spänn ;)

Men tyvärr så snubblade jag i rulltrappan inne på CK - gallerian - Pinsamt! Och ont gjorde det. Jag bad Jimmy hjälpa mig ut  - och vi satte oss ner på närmaste parkbänk. Naturligtvis hade det gått hål i mina nya tights(andra paret på mindre än en vecka) och naturligtvis forsade det blod från mitt sår. Det var inte så stort - dock ganska djupt - skinnet hade rullat sig undan.

Jahapp då har man två stycken vackra sår på vardera ben(och det blir nog ett ärr sen också) Vi gick sen in på apoteket, köpte lite rengöringsgrejs, och nåt bra plåster. Mina vita tights var alldeles blodiga, så jag gick efter omplåstringen på Åhlens och köpte svarta.

Sen gick vi och fikade och hade det allmänt mysigt =)

Vi for hem vid 15.00 och vi försökte fixa cykeln direkt när vi kom hem. Det gick inge bra - då pumpen gick sönder mitt i alltihopa =( Så det var bara att gå till Solbacken och köpa en pump.

Sen var vi hemma igen - och det var då vi intog de typiska könsrollerna.

Jimmy fixade cyklarna - och jag diskade bort från tacokvällen i går. Jag kände inte för att börja gräva i nå cyklar - för det skulle sluta med total katastrof!

Tillslut vart det färdigt och våra vackra cyklar fungerar - min har inte funkat på två år(!) så vi tog oss en cykeltur nästan på direkten(vart ändå tvungen att fara och köpa ett cykel-lås till min cykel)

Vilken underbar känsla! Vilken frihet - och gu va snabbt och smidigt! Måtte den aldrig gå sönder mera!

Nu ska vi fira det hela med att äta jordgubbar, kex och ost, dricka cider och se film =)

Vilken avslutning!!

(Önskar att jag kunde dokumentera med bilder dock är vår kamera sämst, och dör efter 3 kort tagna fast man nyladdat skiten)




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: