From Åsele with love!

2010-07-19
18:15:37
Fredag:

Jag i bilen på väg mot Åsele!


ROADTRIP!



Jag och Tommy stannade till på Lycksele-skroten

(Tommy ser ut som räddningspersonal vid en bilolycka)





Framme vid Åsele!
Jag och Tommy for och åt på en pizzeria som sög! Det kostade 75 spänn, och det var tydligen svårt att INTE lägga skinka på pizzan. Dessutom svårt att  ge mig RÄTT pizza då jag fick en med räkor! Som kompensation för toalt missöde fick jag tillslut en pizza med ananas och INGEN skinka...losers.

Men jag fick äntligen träffa familjen, och festen började hemma hos Kerstin, Elins pojkväns mamma =)
Hon var så gullig och fixade så att vi slapp sova i tält så det blev lägenhet hela helgen! Allright, all that ångest i onödan!



Jag i min fina outfit(som jag dessutom fick beröm för hela kvällen av främmande folk ;)



For vid 00.00 ut till öltältet och det var såå kul!
Skitbra live-band, jättetrevligt folk och MASSOR med öl! Man blev bjuden från höger till vänster!!!



Efter öl-tält blev det en snabb trip till ungsomscampingen =) Vi träffade Linn och andra vännäs-poolare, det var riktigt nice! Dock kände man sig lite gammal...

Min syster och hennes kille hade tydligen blivit oroliga för jag och Tommy så de hämtade oss på campingen och följdes åt alla 4. Har dock ingen tidsuppfattning så jag har ingen aning om när vi var hemma O__o

Lördag:

Jag var pigg och kry och steg upp tillsammans med mamma och pappa vid 10.00 sen gick vi på marknan mellan 11.00 och 17.00. Jag handlade massor ;) Men hade jag haft råd hade jag köpt betydligt mera!
Det fanns manga-böcker, figurer, filmer och kläder i helt min stil!! Åh jag skulle haft mera pengar!

Jag i min extraliv-tröja och min manga-t-shirt som jag bland annat köpte =)





Köpte även ett doftljus och en söt rosett-ring ;)


Mamma och pappa åkte hem på kvällen så jag brorsan, syrran och Göran åt och festade mer Kerstin =)
Det var supertrevligt! Vi spelade kort fram till 23.00 ungefär.



Elin droppade dock i säng efter det för att hon var "trött" ;)
Jag, Tommy och Göran  for för att kolla på Dirty Sanchez. Ingen av oss gillar dom, men dom är ju kändisar och både jag och Tommy är ju lite kändiskåta ;) Men när vi kom dit så kostade det 200 spänn!!!
Ingen av oss var villiga att betala det. Men vi gick bakom karusellerna, och när ingen såg, så fixade vi Tommy över stängslet haha.

Folk frågade honom där inne hur han lyckades ta in ölen haha! Men Tommy tyckte att dom sög naturligtvis, men själva grejen var ju kul!



Jag och Göran drog vidare till öltältet ett tag. Men blev trötta och vi skulle gå hem. Då ringde Tommy och sa att jag och han skulle fara till ungdomscampingen. Vad gör man inte för sina syskon?


Där träffade vi Patrik och Cissi, dock var jag trött och däckade i deras tält O__o
Vid 03.30 väckte Tommy mig och sa att vi skulle gå hemåt.

Det var spöregn och jag hade typ inga kläder på mig. Trodde jag skulle frysa ihäl.
Men tillslut var vi hemma 04.00 och jag somnade direkt.

Söndag:


Steg upp vid 12.00, åt en snabb frukost och gick på marknan med Elin och Göran fram till 15.00 ungefär.



Sen for vi tillbaka, packade, åt en snabb middag och sen åkte jag och Tommy hemåt.
Det var tyst i bilen, vi var sjukt knäckta.

Men jag har haft en underbar helg i Åsele! Jag ska dit nästa år igen, that's for sure!!!

MARKNAN VAR SJUUUUKT STOR BY THE WAY!!

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Sara - Ensamstående mamma 

Ja jag väntar på att få en tid till en läkare som kan kolla vad som är fel.. Vill först kolla det, så man eventuellt kan utesluta andra grejer :)


2010-07-19 / 18:46:53
Blogg: http://dolphin.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: