copenhagen

2010-07-31
23:15:51
Intressant!!

Vi har varit i Köpenhamn HELA DAGEN idag så n u kan jag pricka av ännu ett land jag har varit i ;)
Dessutom i en väldigt stor stad!

Vi undvik affärerna, och skulle i stället satsa på trevliga sevärdheter, mysiga uteserveringar och kanske något häftigt(!) Jag fick nys om Planetoriet och blev genast intresserad när jag läste att det var 3D film om dinosaurer, valar och sånt kul! Jag blev skitpeppad. Dock fick vi även lära oss att Danmark inte var så billigt, och den häftiga 3D-upplevelsen skulle kosta oss dryga 200 spänn var(!) Så liiite mindre sugen blev jag ju.

Samtidigt var jag lite grinig för att jag hade skavsår och vi skulle gå genom stan till ett trevligt litet ställe med mysiga hus, och det brukar vanligtvis inte vara något som intresserad mig heller...

Men när jag gått och köpt mig lite plåster och satte det på skoskaven kändes det mycket bättre.
Och jag måste säga att jag är sjukt imponerad av Köpenhamn. Vilken vacker stad.
Kyrkor och gamla hus vart man än gick!
Jag har fotat en hel del(visserligen med min kassa mobilkamera) men samtidigt känns det inte as-roligt att läsa om sen heller xD

Vi var hemma så sent som 21.000 och vi gjorde mat, Grekisk Pytt i Panna.
Vi är helt körda känner jag, så det blir en mysig hemma kväll med spel och kanske lite likör ;) 

               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: