1/7 - 10 - Sommar-mat

2010-07-01
18:03:32
Nu när man har semester så är man inte så peppad på att sitta vid datorn därav den dåliga uppdateringen...

Det är redan torsdag och det har snart gått en helv vecka av semestern...så här fort brukar det aldrig gå när jag jobbar =( Känns väldigt tragiskt....men jag känner ändå att jag hunnit lite grann i af =)

Igår så försökte jag städa, men det avbröts av lite manga-läsande, och sen ringde mamma och pappa och sa att de skulle fara och handla. Naturligtvis ville jag också det då vi knappt hade mat hemma.

Jag handlade för ca 1200, och därav mat jag är väldigt stolt av. Sommar-mat.
Om ni undrar vad det är, så är det inte så svårt att lista ut egentligen. Sommarmat är sånt man äter på sommarn.

Sånt som är lätt att ta med, grilla, fräsht och gott. Förslagsvis: sallader, grönsaker och kött man kan grilla, potatis-sallad, bröd, korv m.m. Jag som är veg byter ut korven mot sojakorv, och köttet mot corn som är jättegott att marinera och grilla.

Igår så tog vi med oss lite så kallad sommar-mat hem till Björn efter att jag handlat och Jimmy slutat.
Korv med bröd xD Men det är ju göddan med ketshup, rostad lök, senap och dressing =)

Jag, Jimmy och Björn spelade vänd-tia, och jag förlorade typ hela tiden =/ Hatar att förlora.
Klockan började bli mycket och Jimmy åkte hem för han skulle upp och jobba sen.

Folket kom, vi drack, pratade och hade det allmänt mysigt.
Sen for vi på Statt. Jag hade det så roligt igår =) Var hemma vid 03.00-04.00 nångång?

Steg upp 13.00 idag xD Har faktiskt storstädat idag, och gjort lite mer sommar-mat, trots dåligt väder ute...
Det blev subs i ugn, och grönsaker och vitlöksdressing - så himla gott!

I morgon är Jimmy ledig därför ska vi ha en romantisk kväll bara han och jag  =)
Datorn kommer att vara bannad med andra ord.
Det är mörkt ute för att det är mulet och kan därför börja åska.
Därför blir det perfekt med tända ljus också, och inga lampor igång.

Vi ska dricka lite läsk och äta nötblandning som vi gjort själva och säkert se film.

Därför uppdaterar jag inget mer idag ^^ Det blir bra!


Björn och Sanna




Marie, Ingela, Kajsa och Stina



Carro och Kajsa



Vår sommar-mat idag



Vår egengjorda nötblandning




................Och så bakis-jag




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: