Studio Ghibli - Triss i barnfilmer

2010-01-18
19:18:55
Om ni någon gång funderar på vad ni skulle kunna se med era barn?
Filmer som inte är alltför läskiga, en konflikt som hamnar lite i bakruden,
med fin animation och story som värmer i hjärtat.

Då skulle jag rekommendera 3 filmer gjorda av Hayao Miyazaki och Studiuo Ghibli.
Nämligen Kikis expressbud, Min Granne Totoro och Ponyo på klippan vid havet.

Jag har sett alla de här 3 filmerna och jag kan med lätthet säga att de är väldigt lika varandra till sättet.

Harmlöst och mysigt är det i af.
De tillhör dock inte bland de större mästerverken - men jag tror att det kan bero på att det verkligen är inriktad till barn - och det handlar om barn.
Mitt igenkännande finns inte kvar bland barnen längre tyvärr.
Dock finner jag det i de vuxna.

Allt är så verkligt trots allt surrealitiskt. Vardagen blandas in i magi. Barnen älskar det, jag lovar det.
Jag kan själv inte sluta le.
Filmerna får ett gemensamt betyg:

Betyg
3/5






               k o m m e n t e r a
               Intressen:) | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: