20/1 - 10 - Rastlös?

2010-01-20
19:45:13
Jag brukar ALLTID ha något att sysselsätta mig med - men idag...?

Det är ombytta roller idag -
Jag brukar alltid vara den som knegar och Jimpo är min lilla hemmafru som lagar mat och städar hemma ;)

Så idag så ville jag vara en duktig piga och städa lägenheten åt min karl.
Jag steg upp så tidigt som kl 11.00(!) Och satte igång med att....sitta vid datorn?

Ehe, jag satt bara dät i nån eller ja - 2, 3 timmar, innan jag började spela lite bra musik, och plocka bort lite grejer.
Det som såg minst injudande ut att göra var berget i diskhon...
Så jag sköt på det, och bäddade sängen i stället. Sen så satt jag vid datorn igen...
Jag vart  ju tvungen att fixa MER bra musik innan jag kunde städa - PÅ RIKTIGT!

Efter det var kirrat kunde jag äntligen sätta i gång med diskning och dammsugning.
Jag hade egentligen tänkt att STORSTÄDA med skurning, sortering av kläder och annat kul som man ska passa på att göra medans katten är borta. Men han hann tyvärr komma hem innan jag var klar.
Han var hemma kl 16.00 och han vart väl inte överfärtjust över att jag fortfarande satt i pyamas(!)

Men jag satte sen i gång med maten.
Visste ni att man kan göra en riktigt festmåltid med följande ingrediser:

RÖD-LÖK - GUL-LÖK - PURJO-LÖK - COCTAIL-TOMATER - 
VITLÖK - TURKISK YOUGHURT - SALT OCH PEPPAR - MAJSKOLVAR - SALLAD.

Japp japp bra blev det i af - riktigt najs och lyxigt =)
Efter det gick jag och la mig i badet - och tyckte det var en bra idé att ha med sig mp3:n så jag kunde fortsätta lyssna påå den där braiga musiken jag fixat idag.
Dock blev det problem då jag var rädd att mina hörlurar skulle förstöras om de nuddade vatten.
Så det blev inte så avslappnat som jag hade hoppats på.

Nu är det alltså kväll och jag kommer att vara ledig i morgon också. Och Jimmy jobbar.
Va f*n ska jag göra då? Jag börjar känna mig - rastlös?




               k o m m e n t e r a
                | Länka inlägget


Anonym 

Oi BEntto


2010-01-20 / 23:42:25
Blogg:


Ewe 

Va me miiig :)


2010-01-21 / 10:12:59
Blogg: http://evelinaburvall.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: