En dröm

2010-12-15
12:10:38
Har drömt en massa hemska drömmar i natt - eller rättare sagt EN dröm med massor av olika inslag.

Drömmen handlar om allt somjag gått och tänkt på den senaste tiden.

Jag drömde att jag och Jimmy bara var kompisar, och alltså inte ihop. Jag ville bli tillsammans, men han ville inte då han var osäker på vad han kände för mig. Men vi var med varandra hela tiden. Han var jättepopulär och jag var avundsjuk. Vi for omkring i vinterkylan tillsammans med kompisar och brorsan och letade julklappar och presenter.
Det vi lyckades hitta var skumma, mörka, lindorkulor med strössel på, i en mörkblå förpackning.

Alla fick såna för att jag inte hade mer fantasi än så. Vi var på olika affärer där man fick provsmaka allt ifrån pepparkakor till kladdkaka, och varje gång funderade jag hårt och länge om jag verkligen borde provsmaka.

På kvällen var det fest i Brönstjärn hos mamma och pappa. De var borta, och vi var massor med folk.
Ett par killar var och lekte med mammas och pappas bil, och när jag försökte få dem att gå därifrån så vägrade de, och när jag skulle slita något från dem repade jag bilen. I samma veva kom dom hem. Då var klockan 00.00 och det var då jag insåg att jag faktiskt jobbade natt den natten.


Av någon anledning var jag tillgänglig på telefon hos mamma och pappa, och jag var vaken för att vakta den. Men jag somnade klockan 05.00.(det vet jag för att jag tittade på klockan) Jag vaknade av paniken och klockan var 08.00. Jag hade missat samtal och jag hade sån ångest.

Det var då jag vaknade, på riktigt hemma i min säng, klockan 09.00 och insåg att allt bara var en dröm.

Jag var hemma i min säng, Jimmy jobbade(men jag vet att han fortfarande var tillsammans med mig) jag har inga julklappar kvar att köpa. Det hade inte varit fest, och jag hade definitivt inte jobbat natt den natten.
Jag är ledig i dag...skönt.


               k o m m e n t e r a
               Just some thaughts... | Länka inlägget


Mirjam 

men fy vilken dröm :(


2010-12-15 / 19:29:00
Blogg:


Anonym 

Pepparkakor är så juligt. :P Brukar du baka med några annorlunda formar ibland?


2010-12-17 / 01:22:13
Blogg: http://tvminnen.blogg.se/





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: