Den ultimata julfilmen

2010-12-06
17:03:21
Ja förutom Tomten är far till alla barnen så är "En julsaga" den ultimata julfilmen för mig. jag har sett flera olika varianter av den, sen jag var liten och varit lika exalterad varje gång.

Därför så bestämde jag mig för att sen nyaste varianten, en dataanimerad långfilm med Jim Carrey som lånat ut rösten till Ebeneezer Scrooge. Jag menar, Jim Carrey, vad kan gå fel?...förutom typ ALLT??'

Nää filmen var helt klart en besvikelse. Självaste själen och hjärtat i filmen var som bortblåst. De älskväda karaktärerna kunde man knappt se skillnad på. Och Jim Carreys röst passade inte alls till den otrevliga och snåle Scrooge.

Jag vet egentligen inte vad allt detta berott på. Kanske var det just data-animeringen som gjorde det.

Mina favoriter av denna julsaga är fortfarande Mupparnas och Musses variant.







               k o m m e n t e r a
               Intressen | Länka inlägget





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: