Data-animerat gånger 2

2010-12-12
22:43:08
Har sett två data-animerade filmer nyligen som jag knappt hört talas om.

Den äldre filmen "Flushed Away" eller "Bortspolad" som den heter på svenska handlar om råttan som spolas ned i toaletten från takvåninglägenheten, som slutar i kloakerna i London.  Där träffar han Rita och måste lära sig ett helt nytt och annorlunda sätt att leva.

Jag blev väldigt road av denna film, med slapstick-humor när den är som bäst. Inte helt oväntat gjord av "Wallace-och-Gromit-skaparna". Passar perfekt en tråkig kväll:

Betyg:

3/5




Den andra filmen, är en betydligt nyare film, nämligen "Despicable me"

När jag fick frågan om jag ville se den filmen så sa jag "jaja, den kan vi väl se" Hade inga förväntningar på den, och tack vare den svenska översättningen "Dumma mig" ville jag se den änu mindre. Boy, I was wrong.

Den klämde åt i alla kroppens funktioner. Jag skrattade, och skrattade - och grät. Bölade som en liten bebis när jag såhg filmen. Åhh den var så bra!! Se den!

Betyg:
4/5




               k o m m e n t e r a
               Intressen | Länka inlägget


Mirjam 

Hm, man kanske skulle ta och se Despicable me då? Jag har också tänkt att den ska vara dålig...



Du hur blev det, spikade vi lördag kväll som lilla julafton? Jag jobbar till fyra då. Jag vet inte om Ewe har pratat med dig om det! Vi kollade upp för nån dag sen att den kvällen passade oss. Går det bra för er? Du kan ju smsa eller ringa, jag vet inte hur du jobbar :) Jag jobbar natt! Så det är bara du hör av dig. KRAM!


2010-12-13 / 16:53:12
Blogg:





 Namn:


 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: